پیام روحانی به ترامپ: با دم شیر بازی کنی، پشیمان می شوی

© REUTERS / Danish Siddiquiپیام روحانی به ترامپ: با دم شیر بازی کنی، پشیمان می شوی
پیام روحانی به ترامپ: با دم شیر بازی کنی، پشیمان می شوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در پیامی خطاب به ترامپ گفت : با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز یکشنبه در بین روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور سخنرانی کرد.
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی ریاست جمهوری به نقل از روحانی در توییتر خود نوشت که وی خطاب به ترامپ گفته است:‌با دم شیر بازی نکن.
روحانی در این جلسه گفت:سیاست خارجی مظهر حاکمیت ملی است.دیپلماسی پیشتاز حراست از امنیت و منافع ملی است.
وی در خصوص دولت آمریکا گفت: دولت فعلی آمریکا همزمان در حال ستیز با دنیا و منافع ملی خودش است.هیچگاه مثل اکنون نمی شد گفت که کاخ سفید ضد حقوق بین الملل و ضد جهان اسلام و ملت فلسطین است.
آقایی که آمریکا روی کار است، هم تهدید و هم فرصت است.
روحانی در بخشی از سخنرانی اش در خصوص اسرائیل گفت: امروز بیشتر پیداست که مبنای رژیم صهیونیستی تجاوز و اشغال است.
وقاحت را به جایی رسانده اند که می گویند فلسطین کشور اسلامی نیست حرف ما با همسایگان و جهان عرب درباره ماهیت اسرائیل اثبات شد.ضد حقوق بشرتر از رژیم صهیونیستی وجود ندارد.تا بحال می گفتند اسرائیل نمونه دمکراسی در منطقه است؛ امروز ثابت شده که کانون آپارتاید است.
روحانی در خصوص تحریم ها گفت: دشمن در توطئه شکست و تجزیه ایران شکست خورد؛ توطئه سوم، تحریم به بهانه فعالیت هسته‌ای بود. هرگاه اروپا به توافق با ما نزدیک شد، کاخ سفید نگذاشت.
برجام، شکست توطئه 12 ساله علیه فناوری هسته‌ای ایران بود.کار آمریکا، توطئه علیه ایران و ملت بزرگ ایران است.
تهدید نمی پذیریم و توان ما بازدارنده است. امروز اتحاد داخلی ما بیشتر از قبل است. تهدید، ما را منسجم‌تر می‌کند؛ حتما آمریکا را شکست می‌دهیم، هزینه‌هایی خواهیم داد اما منافع بیشتری بدست می آوریم.هدف اول امریکا، نقض برجام توسط خود ما بود. آژانس را تحریک کردند و باز هم موفق نشدند.
وی افزود:گام ناموفق سوم آمریکا، متقاعد کردن اروپا با اصلاح برجام بود. ترامپ زور زیادی زد اما مجبور شد تنهایی از برجام خارج شود. ایران در برابر نپختگی ترامپ، هوشمندانه عمل کرد. آمریکا با همه دنیا علیه برجام تقابل می کند. آمریکای منزوی نباید جان بگیرد.
روحانی خطاب به ترامپ گفت:آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آب‌راه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.
قادر نیستید ملت ایران را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید. به ملت ایران اعلام جنگ می‌کنید و دم از حمایت می‌زنید؟ در همه منطقه پهن شده‌اید؛ معنای حرف‌هایتان را بفهمید.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала