خرید نفت ایران و تحریم آمریکا

© Fotolia / Edelweissتحریم آمریکا علیه خریدار نفت ایران
تحریم آمریکا علیه خریدار نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم های آمریکا علیه خریداران نفت ایران وضع خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا تحریم هایی علیه روسیه، چین و هر کشور دیگری وضع خواهد کرد که به خرید نفت ایران بر خلاف موضع آمریکا ادامه بدهند.

استیون منوچین وزیردارایی آمریکا در نشست کنگره این موضوع را عنوان کرد و گفت:«به اطلاع شما می رسانم که قصد داریم تحریم هایی در رابطه با نفت ایران علیه هر کشوری که آن را خریداری کند وضع کنیم از جمله چین».

قانونگذاران از وی پرسیدند که آیا «چین که آمریکا در حالت جنگ تجاری با آن کشور قرار دارد حرف وزیر دارایی را گوش خواهد داد؟» آنها یادآور شدند که چین بزرگترین وارد کننده نفت ایران است. وزیر دارایی در پاسخ گفت:«تکرار می کنم، ما علیه هر کشوری که نفت ایران را خریداری کند —چین، روسیه، کشورهای اروپایی و بقیه کشورها — تحریم هایی وضع خواهیم کرد».

هشتم ماه مه دونالد ترامپ قصد خود در باره خروج از برجام را اعلام کرد.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала