واکنش های ضد و نقیض به دستگیری دختر رقاص در اینستاگرام

© AFP 2023 / Patrick Bazواکنش های ضد و نقیض به دستگیری دختر رقاص در اینستاگرام
واکنش های ضد و نقیض به دستگیری دختر رقاص در اینستاگرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازداشت مائده هژبری نوجوان 17 ساله ایرانی که در اینستاگرام خود ویدئوهایی از رقص هایش را منتشر می کرد بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک ، پس از دستگیری ، صفحه ی اینستاگرام مائده بسته شده و صدا و سیما نیز در یک برنامه ی تلویزیونی مصاحبه ای از او را پخش کرد. پس از انتشار این مصاحبه که صدای او با بغض و ترس شنیده می شود ، واکنش های فراوانی را به دنبال داشت.
مشاور رئیس جمهوری در واکنش به عملکرد صداوسیما درباره پخش تصاویر اعتراف گرفتن از دختری که در اینستاگرام می رقصیده است، گفت: شورای نظارت بر صداوسیما این امکان را فراهم می کند تا به هر شکایتی از طرف افراد در مورد عدم رضایت شان نسبت به پخش تصاویر آنان در تلویزیون رسیدگی کند. آشنا درباره پخش فیلم اعترافات مائده هژبری که در برنامه ای با نام بی راهه از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: در موارد پخش تصاویر مربوط به افراد در حالات غیرعادی، از جمله در بیمارستان، کلانتری یا بازداشتگاه، نیاز به هماهنگی میان قوه قضاییه، سازمان صداوسیما و رضایت فردی است که از او تصویربرداری می شود.
در عین حال محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در واکنش به برخی فضاسازی‌ها در خصوص مستند «بیراهه» که از شبکه یک سیما درباره آسیب‌های فضای مجازی پخش شده است، اظهار کرد: این وظیفه ذاتی رسانه ملی و خواست مردم به ویژه خانواده هاست که اطلاعات بیشتری درخصوص آسیب‌های فضای مجازی داشته باشند و نمی‌ توانیم وقتی مسئولان مربوط در حوزه فضای مجازی به وظایف خود در ساماندهی فضای مجازی عمل نمی‌کنند ما هم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و برنامه‌های آگاهی بخش به خانواده‌ها ارائه نکنیم.
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی به برخی شایعات در خصوص نبود حکم قضایی برای این کار اشاره کرد و گفت: بر اساس صحبتی که با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادر شده بوده و حتی مقام قضایی درخواست کرده بوده است تا موضوع این افراد حتما رسانه‌ای شود.
در عین حال بسیاری از کاربران در صفحات اینستاگرام و توئیتر واکنش های متفاوتی نشان داده اند:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала