آیا اسرائیلی ها ابرهای ایران را نابارور می کنند؟

© Sputnik / Alexander Kryazhev/Vladimir Sergeevآیا اسرائیلی ها ابرهای ایران را نابارور می کنند؟
آیا اسرائیلی ها ابرهای ایران را نابارور می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران بیان داشت که تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی هاست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا سردار غلامرضا جلالی در کنفرانس ملی پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی گفت: پدافند غیرعامل براساس سه عنصر شناسایی تهدید، رصد و بررسی تهدید و مقابله با تهدید یا کاهش پیامدهای آن در سطح قابل تحمل عمل می‌کند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران با اشاره به تهدیدات حوزه زیستی و بیوتروریسم و ارتش‌های بیولوژیک خاطرنشان کرد: امروز جنگ زیستی با هدف آسیب زدن به اقتصاد در دستور کار برخی کشورها قرار دارد و کشورهایی هستند که حملات زیستی هدفمندی انجام می‌دهند.
جلالی گفت: سه سال پیش زیتون‌های رودبار دچار حمله زیستی شد و بخش زیادی از محصول از دست رفت؛ اینکه منشأ این حمله انسانی بود یا خیر مشخص نشد ولی در هر حال نتیجه آن آسیب اقتصادی بود.
جلالی افزود: علاوه بر اینها، تهدیداتی در حوزه غذایی به خصوص دستکاری غذایی، تغییر الگوی مصرف و… نیز وجود دارد که می‌تواند قابلیت‌های یک ملت را تغییر دهد؛ یکی از اساتید دامپزشکی در این خصوص به بنده گفت که غذای حرام مثل گوشت خوک اثرات زیستی بالایی بر انسان دارد و تمایلات خدایی را در انسان از بین می‌برد.
جلالی در خصوص معضلات تغییر اقلیم در ایران گفت: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست؛ مراکز علمی که در کشور وجود دارد مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات این موضوع را تأیید می‌کند.
وی تاکید کرد: تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم.
جلالی افزود: در این مطالعه طی چهارسال گذشته ارتفاعات افغانستان تا مدیترانه مورد بررسی قرار گرفته است؛ نتیجه اینکه همه ارتفاعات بالای دو هزار و 200 متر در این محدوده پر از برف ولی ارتفاعات ما خشک بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала