ایران به تعهدات بین المللی پایبند خواهد ماند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiحسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران به ضرر هیچ کشوری قدم برنخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران، رئیس جمهور ایران تاکید کرد که ایران به ضرر هیچ کشوری قدم برنداشته و برنخواهد داشت و به قواعد بین المللی ازجمله به تعهدات مهم در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته ای پایبند خواهد ماند.

حسن روحانی در همایش فعالان اقتصادی وتجاری که با حضور همتای سوئیسی او در برن انجام شد، افزود:«اساس سیاست ما همواره تعامل سازنده با جهان است. ایران این را در دوران مذاکرات هسته ای وتوافق برجام به خوبی نشان داد. ما به هر عهدی که می بندیم ، پایبند خواهیم بود و یکی از ویژگی های فرهنگ ایرانیان در طول تاریخ و ارزشهای حاکم بر ما وفای به عهد است و باقی ماندن در پای تعهدات به عنوان پایه اعتماد روابط میان ملتها است.

ما می خواهیم به دنیا اعلام کنیم به قواعد بین المللی وازجمله به تعهدات مهم در زمینه عدم اشاعه پایبندهستیم وپایبند خواهیم ماند وهمکاری های خود را با سازمان های بین المللی از جمله آژانس بین المللی هسته ای ادامه خواهیم داد. به همه دنیا اعلام می کنیم که ایران خواهان یک روابط عادلانه قانونی صلح آمیز و با ثبات با جهان است ودر این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا خواهیم کرد».

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: «پیام ما از برگزاری این اجلاس این است که ایران و سوئیس در چارچوب منافع دو جانبه و قوانین بین‌المللی روابط خود را ادامه می‌دهند و این اجلاس به معنای آن است که در دنیای امروز یکجانبه‌گرایی در هیچکدام از بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، علمی و زیست محیطی و یا دیگر بخش‌ها راهگشا نیست. در دنیای امروز با توجه به مشکلاتی که در سطح جهان از لحاظ کمبود مواد اولیه، تغییرات آب و هوایی و نیز بروز ناامنی‌ها در سطح جهان وجود دارد بهترین راه برای تأمین منافع ملت‌ها، ارتباط هر چه نزدیک‌تر دولت‌ها و ملت‌ها با یکدیگر است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала