التهابات دلاری

© Fotolia / Alswartقیمت دلار در ایران
قیمت دلار در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تأثیر تب بالای دلاری بر مسکن و گوشت به اوج رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سیگنال‌هایی از قرار گرفتن بازار مسکن در مسیر رکود دریافت می شود.هیجانات بازار ارز هنوز فروکش نکرده است.

توان مردم به قیمت‌های فعلی مسکن نمی‌رسد و عمده خرید و فروشها از سوی سرمایه‌گذارانی بوده که حالا مجددا به سمت بازار ارز رفته‌اند.

از هفته گذشته نوسان قیمت ارز در هر دو بازار رسمی و غیررسمی چشمگیر بود. صرافان دلیل نوسان اخیر بازار را عدم عرضه ارز طی روزهای اخیر از سوی بانک مرکزی عنوان کرده و می‌گویند هر چند که در بخشنامه جدید ارزی، توزیع ارز از سوی بانک مر کزی در بازار ممنوع شده بود ولی این بانک برای کنترل بازار به طرق مختلف دست به عرضه می‌زد اما طی یک هفته گذشته این اتفاق نیفتاده که عامل تحریک بازار شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به گرانی مسکن و دلار واکنش های متفاوتی نشان داده اند.

 

وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد این بازار تحت تاثیر یک انحراف از مسیر متداول با سقوط معاملاتی مواجه شد. براساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش و واردات 1339 ردیف تعرفه‌ای کالا که شامل بیش از 1400 قلم کالا است ممنوع شد. خودرو نیز جزو کالاهای ممنوعه واردات قرار دارد.

از بازار مواد غذایی هم خبر می‌رسد قیمت انواع گوشت قرمز که در هفته‌های اخیر با افزایش قیمت محسوسی روبرو شده بود به طور نسبی با کاهش قیمت همراه شده اما هنوز قیمت‌های پیش از موج گرانی بازنگشته است.

مرکز آمار نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری در خرداد ماه ١٣٩٧عدد 116.1 رسیده است که نسبت به ماه قبل 1.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ماه جاری برای این دسته از خانوارها هم 8.2 درصد اعلام شده است.

کاربران در باره تورم به ذکر قیمت ها نیز پرداختند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала