زنگنه جلسه اوپک را یکساعت پس از شروع ترک کرد

© AP Photo / Ronald Zakبیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران با سوئد برای توسعه همکاری‌های نفتی مذاکره کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در اجلاس اوپک توافقی در خصوص کاهش یا افزایش سقف تولید نفت نداشتیم، گفت: هم اکنون برخی از اعضای اوپک هر چقدر که می‌خواهند، تولید می‌کنند.

وزیر نفت اظهار داشت: یکی از دیدگاه‌ها در این اجلاس کنترل افزایش تولید و توافق روی سقف تولید بود و دیدگاه دیگر که گروه اقلیتی آن را دنبال می کرد، افزایش سقف تولید اوپک بود که ما موافق نبودیم و به همین دلیل هیچ تصمیمی گرفته نشد.

قبلا سقف تولید اوپک 30 میلیون تصویب شده بود و کسانی این سقف را مراعات نکردند و تا 31.5 میلیون تولید شد که این روند درست نبود. این اقلیت دنبال تثبیت تولید 31.5 میلیون بود که اکثریت اعضا نپذیرفتند و تاکید کردند که سقف تولید باید پایین تر باشد.

 با توجه به اینکه هیچ یک از دو طرف توافقی برای سقف تولید نداشتند، ما نیز جلسه را بدون مصوبه ترک کردیم.

وزیر نفت با اشاره به مذاکرات با هیات سوئدی گفت: یکی از توافقات مشارکت شرکت‌های سوئدی در نوسازی ناوگان حمل نقل عموی ایران با هدف بهینه سازی مصرف انرژی است.امیدواریم بتوانیم در دوره بعد از تحریم‌ها روابط را تجدید ساختار و تقویت کنیم.

سرمایه گذاری مشترک سوئدی ها نه فقط برای بازار ایران خواهد بود بلکه برای حضور در بازار منطقه از مسیر ایران است. بهینه سازی مصرف انرژی، پتروشیمی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات را مهمترین زمینه های همکاری میان ایران و سوئد عنوان کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала