ایران از بوئینگ شکایت می کند

© Flickr / Patcardایران از بوئینگ شکایت می کند
ایران از بوئینگ شکایت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعلام شرکت هوایپماسازی بوئینگ مبنی بر عدم تحویل هواپیما به ایران،واکنش نماینده مجلس ایران را در بر داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران، درباره اقدام گروه هواپیما سازی بویینگ آمریکا مبنی بر فسخ قرارداد با ایران گفت: این گونه اقدامات هیچ تاثیری در عزم ما نخواهد داشت و آنان نمی توانند اینگونه به ما ضرر وارد کنند. جمهوری اسلامی ایران از طریق محاکم بین المللی، حقوقی و قضایی فسخ قرارداد بویینگ را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: همواره برای حل مشکلات اقتصادی باید نگاهمان به درون باشد زیرا نگاه به بیرون و کشورهای خارجی اشتباهی بزرگ است. کبیری افزود: در تجربیات قبلی ما از آمریکایی ها، شاهد نقض قراردادهایشان با دیگر کشورها هم بوده ایم، با خروج این کشور از برجام، بهانه ای برای فسخ اینگونه قراردادها برایشان ایجاد شد.

نماینده مردم خوی در مجلس تاکید کرد: باید از همان ابتدا تضمین قوی از این شرکت هوایپماسازی می گرفتیم تا به راحتی قراردادهایشان را نقض نکنند البته در این راستا تذکراتی داده بودیم.

لازم به ذکر است سخنگوی بوئینگ،6 ژوئن اعلام کرد با تصمیم ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای با ایران، این شرکت دیگر مجوز لازم برای فروش هواپیما به ایران را ندارد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала