فرار بدهکار بزرگ بانکی از ایران

© AP Photo / Vahid Salemiفرار بدهکار بزرگ بانکی از ایران
فرار بدهکار بزرگ  بانکی از ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود 8 سال از کشف یک فساد کلان بانکی که حکایت از کلاهبرداری هزار و 400 میلیاردی اعضای یک خانواده از 8 بانک دولتی و خصوصی دارد، می‌گذرد، اما تعلل در رسیدگی به این پرونده تا جایی طول کشید که متهم از ایران گریخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ۱۸ شهریور سال ۹۲ بود که دادسرای ویژه امور اقتصادی تهران برای یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که با استفاده از اسناد مجعول و فک رهن‌های جعلی از هشت بانک دولتی و خصوصی تسهیلات گرفته بود، کیفرخواست صادر کرد؛ کیفرخواستی که هنوز به جایی نرسیده است و غارتگران بیت‌المال به‌دور از دستان عدالت در امن و امان به‌سر می‌برند.

این پرونده در مجموع ۱۰ متهم دارد که «م. الف» و «و. الف» که رابطه پدر و پسری با هم دارند، دو متهم اصلی آن به شمار می‌روند و اتهامات‌شان مشارکت در کلاهبرداری با استفاده از اسناد مجعول از هشت بانک دولتی و خصوصی جمعاً به مبلغ حدود یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

پرونده این فساد اقتصادی خانوادگی که متهمانش در سال ۸۹ دستگیر شدند، به شعبه ۱۰۶۵ مجتمع ویژه امور اقتصادی ارجاع شده، اما به‌رغم گذشت حدود هشت سال از کشف این فساد و صدور کیفرخواست در سال ۹۲ و ارسال پرونده به دادگاه، هیچ حکمی در پرونده صادر نشده است.

نکته تاسف‌بار این است که متهم ردیف دوم این پرونده یعنی «م. الف» از تعلل دادگاه در رسیدگی به موضوع که شاید در میان فساد‌های چند هزار میلیاردی سال‌های اخیر به چشم نیاید، از فرصت استفاده کرده و بنابر اطلاعات واصله به همراه همسر خود از ایران فرار کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این متهم به طور قانونی از ایران خارج نشده، زیرا آخرین خروج قانونی وی به سال ۸۸ باز می‌گردد که به لندن رفته بود. پیشتر نیز «الف. ح. س.» متهم ردیف نهم پرونده به هلند گریخته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала