سی و سه پل اصفهان حصار کشی می شود

© Photo / Rima Usefi / Esfahan-Iranحصار کشی "سی و سه پل" اصفهان
حصار کشی سی و سه پل اصفهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح حصارکشیِ‌ سی‌وسه پل اخیراً تصویب شده و قرار است به زودی این طرح اجرا شود. با این حال، عده‌ای از دوستاران میراث فرهنگی مخالفِ اجرایی شدنِ‌این طرح هستند و آن را مخالف ضوابط میراث فرهنگی می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان درباره طرح حصارکشی سی‌وسه‌ پل گفت: اینجا بحث بر سر حصارکشی نیست، بلکه ایمن‌سازی سی‌وسه‌ پل برای عابرینی که از پل عبور می‌کنند و همچنین گردشگرانی که از آنجا بازدید دارند، مدنظر است.

الهیاری افزود: قصد نداریم داخل عرصه‌ سی‌وسه‌ پل مداخله‌ای صورت گیرد ولی باتوجه به کاربری‌هایی که این پل دارد و همچنین با درنظر گرفتنِ ازدحام جمعیتی که از آنجا عبور و مرور می‌کنند و حوادثی که در چند ساله‌ی اخیر رخ داده، این الزام ایجاد می‌شود که در خصوصِ ایمن‌سازی آن اقداماتی صورت بگیرد. به ویژه در سال گذشته که ما حداقل بیش از سه مورد سقوط از پل داشتیم.

او با اشاره به درخواستِ شهرداری اصفهان درخصوصِ ایمن‌سازی‌ِ سی‌وسه‌ پُل عنوان کرد: باتوجه به حساسیت این موضوع در اداره‌ میراث فرهنگی، ابتدا شورای فنی میراث فرهنگی به نقطه نظری واحد نرسیده بود اما در سال گذشته بعد از بررسیِ سوابق موضوع و مطالعه تجربیاتی که در دنیا در خصوص ایمن‌سازی بناهای تاریخی صورت گرفته، به این جمع‌بندی رسیدند که باید ایمن‌سازی صورت بگیرد.

الهیاری درباره‌ مواد و ابزار این حصار توضیح داد و گفت: از مصالحی استفاده می‌شود که کمترین تأثیر را روی سیما و منظر پل داشته باشد و هیچ‌گونه مداخله‌ای در قسمت سازه‌های تاریخی پل صورت نمی‌‌گیرد. پایه‌های این حصار فلزی است و حفاظ آن نیز کابل است. پایه‌ها نیز در داخل رواق‌هاست تا از منظر بیرون دیده نشود. این پایه، یک میله‌ی پروفایلی خیلی ساده است و حجم کمی هم دارد.

وی همچنین درخصوص زمان اجرایی شدنِ طرح نهایی گفت: قرار است نمونه اجرایی به شهرداری ارسال شود و منتظر می‌مانیم تا برای اجرایی شدن طرح هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала