حمایت ایران از طالبان کذب محض است

© AFP 2023 / Atta Kenareحمایت ایران از طالبان کذب محض است
حمایت ایران از طالبان کذب محض است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان داشت: کسانی سعی دارند با اتهام زنی های ناروا افکار عمومی افغانستان را از علل واقعی تداوم جنگ در آن کشور منحرف سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه ایران، بهرام قاسمي بیان داشت: در پي حملات هفته گذشته طالبان در استان فراه افغانستان ، متاسفانه برخي در اين كشور، همسايگان را متهم به حمايت از طالبان كرده اند و فرماندهان آمريكايي نيز كه پس از سالها حضور نظامي گسترده در افغانستان و ريختن خون هزاران نفر از مردم بي گناه اين كشور ، از ايجاد و استقرار امنيت در اين كشور عاجز مانده اند، تلاش دارند با متهم كردن جمهوري اسلامي ايران به حمايت از طالبان، افكار عمومي مردم افغانستان را از دلايل واقعي تداوم جنگ در اين كشور منحرف سازند.
این مقام ایرانی افزود: حمله طالبان به شهرهاي افغانستان و باز پس گيري آنها توسط نيروهاي دولتي موضوع جديدي نيست و ارتباطي به روابط خوب دو كشور همسايه ندارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: جمهوري اسلامي ايران قريب به چهار دهه در كنار دولت و مردم كشور دوست و برادر افغانستان براي دفاع از حاكميت و استقلال شان ايستاده است و اظهاراتي كه در جهت رضايت بيگانگان و متجاوزان صورت مي گيرد تناسبي با اين روابط دوستانه ندارد. گفتگوهاي دو دولت براي حل مسائل آبي از مسيرهاي ديپلماتيك در جريان است و ارتباط دادن اين موضوع با مسائل داخلي افغانستان، هيچ مبناي منطقي، صحيح و عقلاني ندارد.
بهرام قاسمی خشونت در افغانستان را محكوم كرده و تاکید نمود: همچون گذشته ضمن حمايت از روند صلح با هدايت دولت افغانستان، طرفين درگيري را به تلاش براي حل مشكلات از طريق مذاكره دعوت مي كنيم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала