تا زمانی که دمشق بخواهد در سوریه خواهیم ماند

© AFP 2023 / Atta Kenareتا زمانی که دمشق بخواهد در سوریه خواهیم ماند
تا زمانی که دمشق بخواهد در سوریه خواهیم ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارج ایران اعلام کرد؛ تا زمانی که تروریست ها در سوریه حضور دارند، ایران از این گشور خارج نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تا زمانی که دمشق به کمک ایران نیاز دارد و تروریست ها در سوریه حضور دارند، ایران در این کشور را ترک نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: کسی نمی تواند ایران را به کاری مجبور کند، ایران کشوری مستقل است که سیاستهای خود را براساس منافع خود دنبال می کند. وی افزود: حضور ایران در سوریه بنا به دعوت دولت سوریه انجام شده و هدف برای مبارزه با تروریسم بوده و تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران به کمکهای خود به دولت سوریه ادامه خواهد داد.

قاسمی تصریح کرد: آنهایی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه دولت سوریه به قلمرو این کشور ورود کردند.

وی همچنین در خصوص انتخابات عراق و پیروزی سائرون و موضع گیری مقتدی صدر علیه ایران و مسائل اقتصادی بین ایران و عراق گفت: با توجه به نوع روابط خوب با عراق، با دولت این کشور مشکلی نخواهیم داشت. من اظهار خوشبینی دارم نسبت به انتخابات و تشکیل دولت و باید صبر کرد و نتایج را دید که کدام ائتلاف‌ها دولت تشکیل می‌دهند. ما عراق را که کشور مستقل می‌دانیم و به آرای مردم عراق احترام می‌گذاریم و هر کس که در این کشور، دولت را در دست بگیرد ما مشکلی نداریم و روابط رو به رشدمان ادامه پیدا خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала