نسلی که در دانشگاه ها تحصیل کردند و سوختند +ویدئو

© Fotolia / WavebreakmediaMicro نسلی که در دانشگاه ها تحصیل کردند و سوختند +ویدئو
نسلی که در دانشگاه ها تحصیل کردند و سوختند +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک استاد برجسته دانشگاه، انتقاداتی را پیرامون وضعیت آموزش در دانشگاه های "ایران" مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، "سید مجید حسینی" عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با حضور خود در برنامه "حالا خورشید" مطالب بسیار جالبی را از وضعیت دانشگاه‌ها در ایران توصیف کرد. به گفته او نسل پیش که تشویق به تحصیل در رشته های مهندسی شدند سوزانده شدند و حالا نسل جدید تشویق به دکتر شدن میشوند و این رویه اشتباه هست چرا که بچه ها باید به دنبال استعداد خود بروند و در آن راستا تشویق شوند.

A post shared by 👤 IRI🇮🇷 (@mehdi_qavidel2) on May 13, 2018 at 12:06am PDT

به گفته این استاد دانشگاه، دانشگاه و مدرک رابطه مستقیمی با بیکاری دارد چون در دانشگاه ها به بچه ها هیچ مهارتی یاد نمیدهیم. به گفته او طی ۱۰ سال شرکت کنندگان آزمون دکترا ۱۹۶ درصد رشد داشته است و این مسئله بحران زاست چرا که شخصی که حدود ۲۲ سال درس خوانده است به راحتی زیر بار هر شغلی نمیرود و بیکار می ماند اما کسی که دیپلم دارد راحت تر کار پیدا می کند‌.

A post shared by halaakhorshid (@halaa_khorshid) on May 8, 2018 at 9:41pm PDT

بسیاری از کاربران با صحبت های او موافق بوده و معتقدند که یگانه راه خوشبختی و موفقیت انسان حرکت در مسیر استعدادهاست در غیر این صورت جز تلف شدن عمر چیز دیگری به همراه ندارد. به گفته آنها، صحبت این استاد دانشگاه کاملا درست و پرمغز بوده است و او در این جایگاه متوجه مسائل موجود در جامعه شده است.
بسیاری از کاربران معتقدند که کارآفرین شدن و ساختن کار از کار کردن بسیار مهم تر است. اغلب کاربران نسل دهه 60 را نسلی که در دانشگاه ها تحصیل کردند و سوختند، خطاب می کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала