چرا بانوی پروفسور ایرانی از امارات دیپورت شد؟ +ویدئو،عکس

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر چرا بانوی پروفسور ایرانی از امارات دیپورت شد؟ +ویدئو،عکس
چرا بانوی پروفسور ایرانی از امارات دیپورت شد؟ +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنان به حق پروفسور "ایرانی" سبب اخراج وی از امارات متحده عربی" شد.

به گزارش اسپوتنیک، اخیراً داستان پروفسور "مریم رزاقی" در کنفرانس علمی در شهر "دبی" در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. او در برنامه "حالا خورشید" حضور یافت و خود شخصا داستان را تعریف کرد.

A post shared by halaakhorshid (@halaa_khorshid) on Apr 23, 2018 at 8:49pm PDT

ماجرا از این قرار است که دکتر "مريم رزاقي آذر"، فوق تخصص غدد و متابوليسم به "امارات متحده عربی" برای شرکت در کنفرانس علمی شرکت کرده بود. در آن کنفرانس، شخصی در هنگام ارائه مقاله خود، بارها بجای بکار بردن خلیج فارس از خلیج عربی استفاده می کرد. خانم پروفسور نیز هنگامی که برای ارائه مقاله خود به پشت تریبون رفت عنوان کرد که نام این خلیج از زمان های گذشته خلیج فارس بوده و تا ابد نیز خلیج فارس خواهد بود.

A post shared by halaakhorshid (@halaa_khorshid) on Apr 24, 2018 at 2:35am PDT

پس از تشویق شرکت کنندگان برای این جمله بانوی ایرانی، او مقاله خود را ارائه کرد. پس از آن مسئولین کنفرانس به او خرده گرفتند که کنفرانس را سیاسی کرده است. او زمانی که برای ارائه مقاله دوم خود پشت تریبون رفت عنوان کرد که ما اینجا همه با هم دوست هستیم و حرف های او سیاسی نبوده اما درست بوده است.
این صحبت او باعث خروج بعضی از عربها سالن و خاموش شدن تریبون او شد. در پایان نیز پس از ماجراهای زیاد پای پلیس دبی به میان کشیده شد و از او درخواست شد یا در نامه ای بنویسد که پشیمان است و یا اینکه برای همیشه از این کشور دیپورت می شود و حق گذر حتی بعنوان ترانزیت نیز از آن ندارد. او نیز گفت که ترسی از این اتفاق ندارد و خود با پای خود از این کشور خواهد رفت و هرگز از آن عبور نخواهد کرد.

A post shared by halaakhorshid (@halaa_khorshid) on Apr 23, 2018 at 9:06pm PDT

در پایان این برنامه دوباره آن جمله را تکرار کرد و پرچم ایران را زیباترین هدیه است تقدیم او کردند.
بسیاری از کاربران با استقلال از حرکت تحسین برانگیز عنوان کردند که افتخاری برای ایران و ایرانیان است.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز از اقدام شایسته خانم دکتر رزاقی آذر در دفاع از هویت ملی و تاریخی خلیج فارس در سمیناری علمی تخصصی تشکر و قدر دانی کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала