کشف جسد مومیایی شده در تهران

© Fotolia / Borna Mirahmadianکشف جسد مومیایی شده در تهران
کشف جسد مومیایی شده در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در مورد جسد مومیایی کشف شده در اطراف حرم عبد العظیم حسنی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به تنقل از ایسنا، خلیل آبادی با بیان اینکه روز گذشته اخباری مبنی بر پیدا شدن جنازه مومیایی در اطراف حرم عبدالعظیم حسنی منتشر شد گفت:‌ این جنازه مومیایی شده در پی حفاری در قسمت غربی صحن شاه‌عبدالعظیم حسنی پیدا شده است.

وی با بیان اینکه حفاری به دلیل پیدا شدن این جنازه مومیایی متوقف شده تا مسولان مرتبط بتوانند بررسی دقیق‌تری داشته باشند، گفت: برخی احتمال می‌دهند که جنازه متعلق به پهلوی اول باشد که به صورت مومیایی شده به تهران آورده شده و در حرم عبد العظیم حسنی دفن شده است.

وی با بیان اینکه جنازه متعلق به هر کسی که باشد به دلیل اینکه مومیایی شده جنبه میراثی دارد و باید حفظ شود گفت: البته نظر نهایی را باید کارشناسان میراث و پزشکی قانونی بدهند که ببینیم که این جنازه متعلق به چه کسی است.

روز گذشته اخباری مبنی بر پیدا شدن جنازه‌ای مومیایی شده در بخش غربی حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری به دنبال اجرای طرح گسترش و توسعه این بخش از آستان منتشر شد.

برخی از مردم که شاهد این عملیات بودند، گفته‌اند که تیغ‌های بیل‌مکانیکی در محل مقبره تخریب شده رضا شاه، به طور اتفاقی به جنازه‌ای برخورد کرد که گویا مومیایی‌ شده بود.

حتی در اخبار منتشر شده به نقل از یکی از اعضای روابط عمومی آستان عبدالعظیم، اعلام شده است که از روز گذشته —یک شنبه دوم اردیبهشت- حفاری‌ها متوقف شده و ما نمی‌دانیم دقیقا از کدام بخش مثلا شورای تامین، امنیت ملی، اطلاعات یا بسیج ولی از افرادی در آن محل حاضر شده‌اند و عملیات را متوقف کرده‌اند.رضا پهلوی، سال ۱۳۲۴ در تبعید در ژوهانسبورگ از دنیا رفت. گفته می‌شد که جنازه مومیایی‌ شده او چهار سال بعد، به ایران آورده شده. جنازه رضاشاه را در مقبره بزرگی در شهرری دفن کردند. تا این‌که صادق خلخالی در اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ آن را تخریب کرد.

بعد از تخریب، جنازه رضاشاه پیدا نشد و شایع شد که محمدرضا، جنازه پدر را مخفیانه در هنگام خروج از ایران (دی ماه ۱۳۵۷) با خود برده است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала