درآمد باورنکردنی کودکان کار +ویدئو

© AP Photo / Petr David Josek درآمد باورنکردنی کودکان کار +ویدئو
درآمد باورنکردنی کودکان کار +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کودکان کار، بی پول یا پولدار؟

به گزارش اسپوتنیک، کودکان کار از معضلات هر جامعه ای هستند، کودکانی که در سنین مدرسه بجای تحصیل و برخورداری از امکانات همسالان خود مجبور به کار بعضا شبانه روزی در خیابانها هستند.
متاسفانه خیلی از این کودکان آنطور که تظاهر میکنند نیازمند نیستند. ویدئویی که اخیرا در شبکه های اجتماعی بازتاب بسیاری داشته است موید این مطلب میباشد.
در این ویدئو که به نوعی دوربین مخفی است، یک جوان لباس مندرس میپوشد و شروع به تمیز کردن شیشه ها سر چهار راه میکند، او هم صحبت کودکانی که آنجا مشغول کارند میشود و درآمد آنها را میپرسد. این کودکان به گفته خودشان روزی ۱۲۰-۱۵۰ هزار تومان درآمد دارند.
این جوان که در این فیلم سرچهارراه شیشه تمیز میکند، در یک ساعت ۲۵ هزارتومن کاسبی میکند و در ویدئو گفته میشود که با این حساب با روزی ۸ ساعت کار و 5 روز در هفته، میتوان ماهانه ۵ میلیون درآمد داشت!

کاربران در مورد این کودکان هم عقیده نیستند، به نظر برخی همینکه آنها کار میکنند و پول در می آورند بهتر از گدایی کردن است اما برخی دیگر معتقدند این نوع کار کردن تفاوت چندانی با گدایی ندارد چرا که آنها تقریبا به زور در قبال تمیز کردن شیشه پول میگیرند حتی اگر راننده هم تمایل نداشته باشد.
در این میان عده ای نیز معتقدند اینکه بجای پرداختن به مشکل فقر و بی عدالتی که عامل اصلی پدیده کودکان کار است این مساله را بولد کنیم، نوعی دور زدن این مشکل است و باید به آن دسته از کودکان کار که شب تا صبح را لابلای زباله ها میگذرانند نیز توجه کرد و به فکر حل این معضل بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала