آیا ایرانی ها دوتابعیتی می شوند؟ +عکس

© Photo / High Contrastآیا ایرانی ها دوتابعیتی می شوند؟ +عکس
آیا ایرانی ها دوتابعیتی می شوند؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازتاب اخبار مربوط به حواشی امکان تاسیس کشور قم در شبکه های اجتماعی.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آغاز بحث استقلال قم توسط مدیر جامعة المرتضی یکی از ارگانهای تربیت مبلغ، بحث های بسیاری در این خصوص در شبکه های مجازی به راه افتاده است.
ماجرا از جایی شروع شد که احمد زادهوش مدیر جامعة المرتضی در کانال تلگرامی خود بیان داشت که هرچه زودتر قم باید مثل واتیکان مستقل شود، با مرز مشخص، پرچم و قانون مستقل!

این پیشنهاد موج گسترده ای از انتقاد ها را در فضای مجازی به دنبال داشت، بسیاری این ایده را تجزیه طلبی نامیده اند. برخی کاربران معتقدند اگر یکی از قومیت های ایران مانند ترک، لر یا کرد چنین صحبتی را مطرح میکردند قطعا دشمنی با کشور نامیده میشد درحالیکه وی این اتفاق را به نفع جمهوری اسلامی معرفی میکند. هرچند بسیاری معتقدند این حرف به نفع کشور و دین اسلام نیست بلکه نابودی کشور را تئوریزه میکند. این دسته معتقدند ایده مطرح شده تکرار صحبت بختیار است که در مصاحبه‌ای گفته بود اگر آقای خمینی بخواهد اجازه می‌دهیم در قم مانند واتیکان دولت خود را تشکیل دهد!


به نظر میرسد این ایده پختگی لازم را نداشته و به همین دلیل پست های طنز بسیاری در حاشیه آن بوجود آمده است از جمله اینکه گفته میشود اگر قم کشور شود ایرانی ها دوتابعیتی میشود!

 

برخی نیز این ماجرا را طنز نامیده اند و معتقدند نیاز به مطرح کردن هر ایده ای که به ذهنمان میرسد نیست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала