آیا می توانیم اشخاصی که ایدز دارند را نیز به میهمانی عید دعوت کنیم؟ +عکس

© Flickr / World Bank Photo Collection آیا حاضرید اشخاصی که ایدز دارند را نیز به میهمانی عید دعوت کنید؟ +عکس
آیا حاضرید اشخاصی که ایدز دارند را نیز به میهمانی عید دعوت کنید؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمپین دعوت خانواده هایی که یک یا چند تن از اعضای آنها به بیماری ایدز مبتلا هستند در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، با گشتی در فضای مجازی و آنچه که توسط برخی کاربران نوشته می شود دریافتیم که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی، بسیاری از خانواه هایی که فرزند ایدزی دارند به میهمانی های عید دعوت نمی شوند.

موضوعی که به نظر می رسد هنور دز همه جای جهان جای نیافتاده است، رفتار منطقی و عادی با ناقلان بیماری ایدز و ترد نکردن آنها است.

در این رابطه شعاری وجود دارد که می گوید ایدز بیماری است اما جرم نیست.

یادآور می شویم که بوسیدن، بغل کردن و دست دادن هیچ انتقالی را در پی ندارد‌. همچنین گفته می شود خون خشک شده هم ویروسی برای انتقال ندارد‌. از زمانی که خون شروع می‌کند به دلمه بستن و خشک شدن، ویروس‌های فعال ایدز آن می‌میرند‌. بنابراین خون آلوده هم بعد از خشک شدن ناقل ویروس نیست.

بسیاری از کاربران می نویسند که بیماری ایدز به خاطر عواقب وحشتناکش مردم را مجبور به محافضه کار بودن در برابر این بیماران می کند ولی دلیل نمی شود تا آنها را ترد کنیم.
برخی نیز می نویند باید فرهنگ برخورد صحیح با بیماران ایدزی جا بیافتاد، چرا که چنین حوادثی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد و دلیل نمی شود که ما به خود اجازه بدیهم شرایط سخت آنها را سخت تر کنیم.

یکی از اشخاصی که ناقل این بیماری است از کاربران این سوال را می پرسد که "آیا شما حاضرید اشخاصی که ایدز دارند را نیز به میهمانی عید دعوت کنید؟" 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала