از شیرینی عید شیرینتر +عکس

© Flickr / Chris Potterاز شیرینی عید شیرینتر +عکس
از شیرینی عید شیرینتر +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بحث داغ عیدی و هدایای عیدانه در میان ایرانیان.

به گزارش اسپوتنیک، این روزها "عیدی دادن و گرفتن" بحث مورد توجه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی است. عیدی از بخش های جدایی ناپذیر نوروز است. نه فقط بچه ها بلکه بزرگترها هم این سنت را دوست دارند. از گذشته های دور در ایران رسم بود که پول عیدی بدهند، آنهم فقط اسکناس نو. و معمولا هم این اسکناس های عیدانه لای قران یا دیوان حافظ بود و طی مراسمی بزرگتر فامیل به همه بچه ها و بزرگتر ها عیدی میداد.

A post shared by Cafetarahi (@cafetarahi) on Mar 20, 2018 at 6:25am PDT

این رسم هنوز هم در برخی خانواده ها دست نخورده باقی مانده است اما بسیاری نیز هدیه خریدن را عیدی بهتری از پول دادن میشمارند.
بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی در مورد انتخاب عیدی مناسب با سایرین مشورت میکنند و دوست دارند عیدی متفاوت بدهند. برخی کتاب را توصیه میکنند، برخی صنایع دستی و تزئینی و برای کودکان نیز اسباب بازی را پیشنهاد میکنند. در این میان بازار گالری هایی که برای آسانتر شدن کار افراد انواع گیفت و عیدی رو آماده کرده اند نیز داغ داغ است.

همچنین برخی روانشناسان توصیه میکنند بهتر است از دادن عیدی های گران قیمت خودداری شود تا موجب رقابت و حسادت نشده و هیچ کس در مضیقه قرار نگیرد.

در عین حال به نظر میرسد بهترین و محبوب ترین عیدی مخصوصا برای بچه ها همان اسکناس های نویی است که در آخر تعطیلات میتواند پس انداز و یا تبدیل به یک وسیله مورد نیاز شود.

A post shared by namadi_nazgol (@nazgol_art_group) on Mar 19, 2018 at 11:02pm PDT

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала