ماهرترین جاسوس انگلیسی در ایران +ویدئو

© Fotolia / Serkat Photographyماهرترین جاسوس انگلیسی در ایران +ویدئو
ماهرترین جاسوس انگلیسی در ایران +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا ماهرترین جاسوس انگلیسی در ایران را می شناسید؟

به گزارش اسپوتنیک، "مستر جیکاک" مدتی است که در سر زبان ها افتاده است. او که ماهرترین جاسوس در ایران و یا حتی می توان گفت ماهرترین جاسوسی است که دنیا به خود دیده است، یکی از ماموران سازمان اطلاعاتی برون مرزی "بریتانیا" بود. او ابتدا به شکل چوپانی کر و لال خود را به ایل "بختیاری" در "مسجدسلیمان" رساند و هفت سال صحبت نکرد تا زبان و لهجه و فرهنگ بختیاری ها را یاد بگیرد. پس از آن خود را سید معرفی کرد و ادعا کرد که شفا یافته است و شروع به صحبت کرد.
گفته می شود که هدف او دوری مردم از خطوط لوله های نفتی بود.

او ادعا میکرد که کراماتی دارد. مثلاً در زیر کفش ها و عصای خود، آهنربایی نصب کرده بود تا هر وقت نزدیک کفشهای خود شود، آنها جفت شوند. عصای او قادر بود که شوک ضعیفی تولید کند بنابراین ادعا می کرد که قادر است حرام زاده ها را بشناسد. بنابراین با هر کسی که مشکل داشت شوک برقی می داد. همچنین ریش و عمامه نسوزی برای خود ساخته بود و ادعا می کرد که هر کس دروغ بگوید ریش او می سوزد در حالی که ریشه او هرگز نمی سوخت. بنابراین او بر حقانیت خود صحه می گذاشت و عنوان می کرد که من سید واقعی هستم.

او همچنین ادعا کرده بود که حضرت "علی" را در خواب دیده است و به او توصیه کرده است که مردم از این ماده سیاه و نجس که نفت نام دارد، دوری کنند.
او شعری به زبان محلی در زمان ملی شدن صنعت نفت دائما زمزمه میکرد که معنای آن این بود که کسی که محبت حضرت علی در دل دارد به نفت نیازی ندارد.
بسیاری از کاربران معتقدند که حکومت بریتانیا در گذشته ظلم زیادی در حق ایرانیان انجام داده است. همچنین کاربران زیادی عنوان کردند که افراد سوء استفاده جو اینگونه میتوانند از جهل، تعصبات اشتباه و عدم اطلاع مردم سو استفاده کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала