واکنش کاربران ایرانی نسبت به مسدود شدن اپ استور

© Sputnik / Valeriy Melnikovمسدود شدن اپ استور در ایران
مسدود شدن اپ استور در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسدود شدن اپ استور با بازتاب وسیعی در ایران مواجه شد.

به گزارش اسپوتنیک، احتمالا مسدود شدن اپ استور برای کاربران ایرانی با تشدید تحریم ها از سوی آمریکا مرتبط است. اگر مسدود شدن دائمی باشد ، صاحبان آیفون مجبور می شوند از سرویس های VPN استفاده کنند که انتقال مجدد ترافیک از ایران به کشور ثالت را ممکن می سازد.  این امر مشکلاتی برای کاربران آیفون موجب خواهد شد.

برخی سایت‌ها این موضوع را به ملاقات تیم کوک، مدیر اپل با قانونگذاران آمریکا در «کپیتول هیل» مرتبط دانستند و اعلام کردند مدیر اپل ممکن است پس از ملاقات با رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنا دست به چنین اقدامی زده باشد، چراکه گویا نهادهای ایرانی از اپ استور و گوگل پلی برای ارسال ویروس به کاربران آمریکایی و جاسوسی از کاربران ایرانی سوء استفاده می‌کنند.

بدین ترتیب مسدودسازی اپ استور، دائمی تلقی شده و ایران از اپ استور بیرون انداخته شده است.

کاربران ایرانی به اظهار نظر در باره مسدود شدن اپ استور در ایران پرداختند: «کاربران اپل از دیروز پیغامی را روی گوشی خود دریافت کرده‌اند که اپ‌استور در منطقه یا کشور شما فعال نیست…».

یکی از کاربران ایرانی در خصوص مسدود شدن اپ استور در «تویتر» نوشت:همینکه ما گوشی خریدیم، اپ استور کلا تو ایران از دسترس خارج شد…»

کاربر دیگری نوشته است:« بشدت از تحریم ایران در اپ استور ناراحتم…»

یک کاربر دیگر در خصوص این موضوع اظهارنظر کرده و نوشت:« این تحریم های سایتای خارجی علیه ایران هیچ حساب کتابی نداره. اپ استور را می بنده، سه ساعت دیگه باز می کنه و دوباره می بنده…»

​یکی دیگر از کاربران نوشت:«اپل آی پی های ایران در اپ استور را تحریم می کند. برجام زخم شد…»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала