تعلیق ایران از لیست سیاه اف‌ای‌ تی‌اف تمدید شد

© Fotolia / Borna Mirahmadianتعلیق ایران از لیست سیاه اف‌ای‌ تی‌اف تمدید شد
تعلیق ایران از لیست سیاه اف‌ای‌ تی‌اف تمدید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بیانیه کارگروه ویژه اقدام مالی، آمده است این گروه تصمیم گرفته است تعلیق ایران را تا ماه ژوئن ۲۰۱۸ تمدید کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تارنمای رسمی گروه ویژه اقدام مالی موسوم به (FATF) از تمدید تعلیق ایران از اقدام های تقابلی در جهت پولشویی خبر داد.
این تارنما در گزارش نتایج نشست خود که از روز یکشنبه گذشته در پاریس آغاز شده و امروز پایان یافت، اعلام کرد که ایران از سال 2017 لایحه هایی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم پیشنهاد داده است.
براساس این گزارش، گروه ویژه اقدام مالی با توجه به لایحه هایی در این ارتباط که در انتظار تصویب در مجلس شورای اسلامی است، تعلیق ایران را از فهرست سیاه پولشویی تا 4 ماه دیگر تائید کرد.
این گروه همچنین تاکید کرد که ایران باید اقدامات باقی مانده از جمله شناسایی تامین مالی گروه های تروریستی به عنوان جرم، شناسایی و توقیف اموال گروه های تروریستی در راستای قطعنامه های شورای امنیت، ایجاد رژیم شناسایی مشتریان و همچنین تضمین استقلال کامل واحد اطلاعات مالی را تکمیل کند.
شفاف سازی اقدامات علیه تامین کنندگان غیرمجاز انتقال پول، تصویب و اعمال کنوانسیون های پارلمو و تامین مالی تروریسم، اطمینان از شمول اطلاعات منبع و مقصد انتقالات پولی، وضع مجازات گسترده برای نقض قوانین پولشویی و قوانین لازم برای مصادره اموال برابر با مبلغ پولشویی از دیگر مواردی بود که این گروه خواستار تکمیل اقدامات ایران در راستای آن شد.
گروه ویژه اقدام مالی بررسی اقدامات اتخاذ شده از سوی ایران و اقدامات بعدی خود را به ژوئن 2018 (تیر-مرداد 1397) موکول کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала