کم آبی یا آبی مسئله این است! +ویدئو

© REUTERS / Amir Cohenکم آبی یا آبی مسئله این است! +ویدئو
کم آبی یا آبی مسئله این است! +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صحبت های پروفسور معروف ایرانی در تلویزیون در مورد نبود آب در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از حضور پروفسور ایرانی و چهرهای ماندگار جغرافیا "پرویز کردوانی" و صحبتهای او در مورد کمبود آب و در حقیقت نبود آب، بسیاری از کاربران را به فکر فرو برد.

به گفته او در کشور آمریکا و در بسیاری از ایالت های آن، مشکلات آب از ایران حادتر تر است اما با مدیریت درست سعی در به عقب انداختن خشکسالی دارند اما متاسفانه در ایران راهکاری برای این اتفاق اندیشیده نشده است.
این پروفسور معتقد است که به جای سرزنش کشاورزان باید روش‌های کاشت را تغییر داد مثلاً برخی از مسئولین به اشتباه می گویند که گندم آب زیادی مصرف می کنند در صورتی که گندم کمترین آب را مصرف میکند اما کشاورز به صورت سنتی برای کاشتن گندم مقدار زیادی از زمین را میکند. حفره بزرگ باعث می شود که آب زیادی را با خود به درون زمین ببرد. بنابراین به جای آن باید گندم را در عمق ۱۰ سانتی متری زمین کاشت تا آب کمتری با خود به درون اعماق زمین ببرد. این پروفسور معتقد است که ما مشکل کم آبی نداریم در حقیقت آب دیگر نداریم.

بسیاری از کاربران با تحسین حرف های پروفسور معتقدند حرف های او منطقی است و مسئولین باید راهکارهای مناسبی را برای این کار بیاندیشند و یا حداقل از کشورهای دیگر تقلید کنند تا مشکل خشکسالی گریبانگیر ما نشود. نگرانی کاربران در نظرات نشان از این دارد که آنها از مسئولین در این زمینه ناراحتند و معتقدند که باید افرادی را بر سر کار بنشینند که تصمیمات بهتری اتخاذ کنند و داناتر باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала