نتانیاهو و نقش ایران در منطقه

© AFP 2023 / Abir Sultan بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو قصد دارد در باره نقش ایران در حوادث اخیر در سوریه تعریف کند.

به گزارش اسپوتنیک،بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قصد دارد در باره اقدامات ایران در سوریه در کنفرانس مونیخ  که در خصوص امنیت برگزار می شود برای سران کشورها و وزرای دفاع تعریف کند.

وی گفت:«من برای شرکت در کنفرانس مونیخ در باره امنیت به آلمان پرواز می کنم. از من دعوت کردند در باره موضع اسرائیل برای سران کشورها و وزرای دفاع تعریف کنم. من در باره نقش ایران در حوادث اخیر در سوریه صحبت خواهم کرد و به تلاش های تهران جهت حضور نظامی خود در سوریه  اشاره خواهم کرد. ما قاطعانه مانع از تجاوز ایران خواهیم شد».

شایان ذکر است که چندی پیش، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاها و سخن‌پراکنی‌های مقامات اسرائیل در خصوص تجاوز چندین‌باره جنگنده‌های آن رژیم به خاک سوریه و سرنگونی یک فروند از آنها توسط پدافند هوایی ارتش سوریه اظهار داشت: دولت و ارتش سوریه به عنوان یک کشور مستقل حق دفاع مشروع از تمامیت ارضی و مقابله با هر نوع تجاوز خارجی را دارند و اسرائیل نمی‌تواند با فرافکنی و دروغ‌پردازی‌های همیشگی که همزاد این رژیم نامشروع است، بر تجاوزات و جنایات خود علیه ملت‌های مسلمان منطقه سرپوش بگذارد.

دولت و ارتش سوریه به عنوان یک کشور مستقل حق دفاع مشروع از تمامیت ارضی و مقابله با هر نوع تجاوز خارجی را دارند و ایران نیز به درخواست دولت قانونی سوریه حضوری مستشاری در سوریه دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала