شوک بزرگ فیفا به فوتسال ایران

© AP Photo / Keystone, Steffen Schmidtشوک بزرگ فیفا به فوتسال ایران
شوک بزرگ فیفا به فوتسال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بخش رسانه‌ای فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با انتشار آماری به فوتسال ایران شوک عجیبی وارد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم؛ درحالی این روزها شکسته شدن رکورد آقای گلی فوتسال جهان توسط ستاره برزیلی مورد توجه رسانه‌های ایرانی قرار گرفته که چنین آماری توسط فیفا به شکل رسمی ثبت نشده است.

سال‌هاست که وحید شمسایی از سوی رسانه‌های ایران با ٣٩٢ گل زده در رده ملی به‌عنوان آقای گل فوتسال جهان معرفی می‌شود. اخیرا فالکائو، ستاره ٤٠ساله فوتسال برزیل برای سومین‌بار به بازی‌های ملی بازگشته و باز هم به استناد آمار رسانه‌های ایرانی، چند روز قبل با زدن گل شماره ٣٩٣ از رکورد وحید شمسایی گذشت. یکی از خبرگزاری‌ها برای این‌که نظر فیفا را راجع به بحث آقای گلی در فوتسال جهان بداند، با بخش رسانه‌ای فدراسیون جهانی مکاتبه کرده که در پاسخ مشخص شده اصلا چنین آماری در فیفا موجود نیست. این درحالی است که در رشته فوتبال، فیفا بارها از علی دایی به‌عنوان آقای گل بازی‌های ملی با ١٠٩ گل یاد کرده است.

در پاسخ فیفا به رسانه ایرانی مبنی بر وجود عنوان آقای گلی در آمارهای رسمی فوتسال، آمده است: «لطفا توجه کنید که ما تنها آمار مربوط به رویدادهای فیفا را داریم.» طبق آمارهایی که فیفا ضمیمه این نامه کرده، تنها آمار گل‌هایی که بازیکنان در جام‌جهانی به ثمر رسانده‌اند، ثبت شده است. بدین‌ترتیب، فالکائو با ٥ دوره حضور در جام‌جهانی و زدن ٤٨ گل در صدر قرار دارد. چهار نفر بعد هم به ترتیب مانوئل توبیاس از برزیل (٤٣گل)، ارمنکو کونستانتین از روسیه (٢٨گل)، فلاویو سرجیو از برزیل (٢٥گل) و فینینو از برزیل (٢٠گل) هستند. در این فهرست ٢١نفره از ایران فقط نام سعید رجبی، ملی‌پوش پیشین تیم‌ملی ایران دیده می‌شود که در جام‌جهانی ١٩٩٢هنگ‌کنگ توانست ١٦گل به ثمر برساند و خبری از نام شمسایی نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала