جاسوسی تلگرام از کاربران ایرانی برای آمریکا و اسرائیل

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر جاسوسی تلگرام از کاربران ایرانی برای آمریکا و اسرائیل
جاسوسی تلگرام از کاربران ایرانی برای آمریکا و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفت: تلگرام برای درآمد زایی اطلاعات بدست آمده از ایران در فضای مجازی را به اسرائیل و آمریکا می فروشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار جلالی به مهمترین ضلع مثلث یعنی فضای مجازی و سایبری اشاره کرده و بیان داشت: فضای سایبری به‌دلایل مختلف از جمله وادادگی و نبود مدیریت تنظیم این حوزه در کشور مهم است. در این فضا هر مسئول و فردی با نگاه و برداشت خود با آن مواجه می‌شود بنابراین سیاست‌ها و رویکردهای متفاوت خواهد بود و باعث می‌شود یک فضای بی‌کنترل و یا خارج از کنترل داشته باشیم. 95 درصد از سهم شبکه‌های اجتماعی کشورمان در اختیار تلگرام است، تلگرامی که در ابتدا بسیار ضعیف بود ولی حالا با رشد و توسعه تاحدی پاسخگوی نیاز مردم است.
وی افزود: "پاول دورف" رئیس این شبکه خارجی در کشور خودش به‌عنوان یک اغتشاشگر شناخته می‌شود و او با تکرار حادثه‌ای شبیه آشوب‌های ما در روسیه و به‌کارگیری مردم علیه حکومت خود از آن کشور خارج شده است، تلگرام شبکه‌ای است که به‌واسطه به‌کارگیری مدیریت هوشمند در آن به حدود 16 دسته از اطلاعات کاربران مثل شماره تلفن، تقویم کاری، عکس‌ها، مکان و… دسترسی دارد. این اطلاعات در سرورهایی انبار می‌شود که در کشور ما نیستند، روی آن‌ها داده‌کاوی صورت می‌گیرد و بعد از پردازش اطلاعات داده‌های حجیم یا همان (BIG DATA) به‌وجود می‌آیند، بیگ دیتاهایی که به‌راحتی با آن می‌توانند به موضوعات ریز اطلاعاتی هر جامعه پی ببرند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران خاطر نشان کرد: پاول دورف همان مالکی است که برای ارائه خدمات تلگرام از ما پول نمی‌گیرد در نتیجه برای درآمدزایی این اطلاعات را به کسانی که نیاز به آن‌ها برای تجزیه و تحلیل کشور ما دارند می‌فروشد. مسلماً اطلاعات ما در تلگرام مشتری خاص خودش را دارد مشتری‌ای مثل آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و منافقین و هر گروهی که ظرفیت نیروی عملیاتی مخالف علیه ما را داشته باشد. و نمونه آن حادثه دهم دی ماه سال جاری است.
وی تاکید کرد: نمونه آن خانم مجری که در سفرش به خارج از کشور با مشکلاتی روبه‌رو شد. یک تیم 5نفره مأمور شدند تا در طول سفر این خانم را تحت نظر گرفته و از آن فیلم و عکس تهیه کنند و در قالب یک پروژه در کانال‌های خود موضوع حجاب اجباری را راه‌اندازی کنند و این یعنی تولید محتوا. این موارد و امثال آن نشان می‌دهد ما اشراف کامل بر فضای مجازی خود نداریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала