عبداللهیان: عربستان و آمریکا دولت قانونی یمن را وادار به استعفاء کردند

© AFP 2023 / STRعبداللهیان: عربستان و آمریکا دولت قانونی یمن را وادار به استعفاء کردند
عبداللهیان: عربستان و آمریکا دولت قانونی یمن را وادار به استعفاء کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد؛ ایران همانطور که بر راه حل سیاسی در لیبی و مصر تاکید داشته همواره بر راه حل سیاسی در سوریه و یمن و بحرین نیز تاکید دارد.

امیر عبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه ای اختصاصی با اسپوتنیک گفت: ایران برای بحران های مختلف منطقه ای سیاست های دوگانه نداشته وهمانطور که بر راه حل سیاسی در لیبی و مصر تاکید داشته بر راه حل سیاسی در سوریه و یمن و بحرین تاکید دارد وتوسل به راه حل های نظامی و امنیتی در این مناقشات را به هیچ وجه مورد تایید قرار نداده، اما در مقابل برخی از کشورها بویژه عربستان سعودی و آمریکا اقداماتی را انجام دادند تا همه چیز را بر هم بریزند.
وی افزود؛ به عنوان مثال عربستان سعودی و آمریکا دولت قانونی یمن را وادار به استعفا نمودند تا یک خلاء دولتی و قانونی وقدرت در این کشور بوجود آِید، همانند کاری که اخیرا با نخست وزیر قانونی لبنان انجام دادند و وی را به عربستان کشاندند و وادار به استعفا نمودند.
متاسفانه آمریکایی ها و سعودی ها نقش های غیر سازنده ای در قبال امور منطقه ایفا کرده اند و می کنند اما جمهوری اسلامی ایران بطور مشخص در مورد بحران یمن اعلام کرده که این بحران فقط راه حل سیاسی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала