وقتی دکترها دیگر کارتخوان ندارند ولی دست فروش ها همچنان دارند +عکس

© Fotolia / pressmaster وقتی دکترها دیگر کارتخوان ندارند ولی دست فروش ها همچنان دارند +عکس
وقتی دکترها دیگر کارتخوان ندارند ولی دست فروش ها همچنان دارند +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تناقض عجیب طبقات اجتماعی در رابطه با استفاده از دستگاه کارتخوان.

به گزارش اسپوتنیک، در حالیکه تمامی گردوفروشان محلی در خیابان ها و فروشندگان سیار در مترو این روزها با تکنولوژی پیش می روند و به کارتخوان مجهز شده اند، بیشتر پزشکان دستگاه کارتخوان خود را از مطب های خود جمع کرده اند. این تناقض در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

کاربران معتقدند که در راستای تکریم مشتری، راحتی او اولویت مهمی است و این روزها کسی پول نقد بسیاری با خود حمل نمی کند. شاید خرید ۱ کالا از یک فروشنده سیار به ده هزار تومان هم نرسد اما استفاده از کارتخوان یک اولویت محسوب می شود. در مقابل، بسیاری از پزشکان با داشتن چندین برابر درآمد بیشتر و فقط برای فرار از مالیات، دستگاه های کارت خوان خود را جمع کردند و عملا واژه مشتری مداری را نادیده گرفته اند. این عمل زمانی ناپسندتر می شود که مشتری بیمار است و به زحمت انداختن او فقط و فقط برای نپرداختن مقدار کمی مالیات، اولویت جالبی محسوب نمی شود.

در جامعه ای که پزشکان به عنوان قشر تحصیل کرده باید الگوی مناسبی برای اقشار مختلف باشند فرار از مالیات کمی اذیت کننده است و تناقض استفاده از کارتخوان توسط قشر پایین و متوسط و استفاده نکردن از آن توسط قشر بالای جامعه عجیب و غریب به نظر می رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала