با مشاهده این ویدئو شاید دیگر از هایپرمارک ها خرید نکنید +ویدئو

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر با مشاهده این ویدئو شاید دیگر از هایپرمارک ها خرید نکنید +ویدئو
با مشاهده این ویدئو شاید دیگر از هایپرمارک ها خرید نکنید +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا می توانید تصور کنید که حراج های بی حساب و کتاب در بعضی فروشگاهها چگونه صورت میگیرد؟

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی کلیپی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن در رابطه با تخفیفات عجیب و غریب بعضی از فروشگاه ها صحبت می کند. این شیوه ناعادلانه بعضی از فروشگاه ها در فروش اجناس در شبکه های اجتماعی مثل بمب صدا کرده است.

 

در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی در ایران، عدد تخفیف به ۵۰ درصد هم رسیده است که این سئوال به ذهن خریدار می آید که مگر چقدر سود در این مواد غذایی وجود دارد که ۵۰ درصد آن کسر می شود؟
گفته شده است که در قانون فاصله بین جنس از کارخانه تا به دست خریدار تفاوتی در حدود ۲۴ درصد دارد که ۳ درصد آن مربوط به بنکدار، ۱۲ درصد مربوط به خرده فروش و ۹ درصد بقیه آن مربوط به ارزش افزوده است.
بنابراین بعضی از فروشگاه ها بصورت دستی قیمت جنس را بالا برده تا با تخفیف ۴۰ یا ۵۰ درصدی جنس به مقدار قیمت اولیه و یا کمی کمتر از آن برسد.
در بعضی از کشورها نیز این تخفیفات مشاهده می شود اما زمانیکه ماده غذایی به زمان انقضای خود نزدیک شده و یا جنس خاصی کمتر فروخته شده و هزینه انبارداری آن بسیار بالاتر از خود جنس می باشد. بنابراین در اینگونه موارد تخفیفات می تواند توجیه منطقی داشته باشد.
بسیاری از کاربران با انتقاد از شیوه بعضی از فروشگاه ها عنوان کردند که این روش بسیار ناعادلانه است و دولت باید جلوی اینگونه تخلفات را بگیرد. ایم ویدئو کلیپ در فضای مجازی با عنوان " بعد دیدن این کلیپ هرگز از فروشگاههای زنجیره ای خرید نخواهید کرد! ببینید این قبیل فروشگاهها چقدر راحت سر مردم کلاه می گذارند.. " به اشتراک گذاشته می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала