چینی ها خبر فوت خدمه نفتکش ایران را روز اول اعلام کردند

© REUTERS / 10th Regional Coast Guard Headquartersچینی ها خبر فوت خدمه نفتکش ایران را روز اول اعلام کردند
چینی ها خبر فوت خدمه نفتکش ایران را روز اول اعلام کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران گفت : آرزویمان این بود که بتوانیم دریانوردانمان را سالم بیرون بیاوریم اما از روز اول چینی ها به ما گفتند که تمامی آنها فوت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تسلیت به همه ایرانیان و خانواده‌های دریانوردان از دست رفته در مصاحبه ای با شبکه خبر خبر غوت همه دریانوردان نفت‌کش سانچی را تایید کرد و گفت: با این حجم محموله که معیانات گازیبود و با توجه سوخت کشتی که مازوت و گازوئیل بود این حادثه در تاریخ دریانوردی بی سابقه بود
وی خاطر نشان کرد: از همان ابتدا به ما اعلام کردند تمام خدمه تقریبا زنده نیستند اما ما به خاطر امیدی که داشتیم تمام اقدامات را انجام دادیدم آرزویمان این بود که بتوانیم آنها را حتی یک نفرشان را سالم بیرون بیاوریم اما از روز اول چینی‌ها به ما گفتند تمامی آنها فوت شدند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما امید داشتیم پیکر مطهر آنان را بیرون بیاوریم؛ مثل ۳ پیکر دیگر که تقریبا استخوان بودند برای همین هم تکاوران را اعزام کردیم اما شدت انفجار در حدی بود که حرارت زیاد بود و امکان داخل رفتن نبود.
ربیعی گفت: کشتی از سر به عمق رفته است و در عمق ۱۱۰ متری در آب غرق می‌شود. متاسفانه هر کاری می‌توانسیم کردیم. خیلی‌ها معتقدند ورود گازهای سمی با تنفس آنها باعث شده در ساعت اول عزیزان ما جانشان را از دست بدهند.
وی خاطرنشان کرد: ما با کورسوی امید برای انتقال پیکرهای مطهرشان آمدیم اما سربازان اقتصاد مقاومتی جانشان را از دست دادند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا امکان انتقال پیکرها به کشور وجود ندارد، گفت: از فرمانده چینی این مطلب را پرسیدم گفت برای ما امکان ندارد در تاریخ دریانوردی این مساله سابقه نداشته و چنین کاری امکان‌پذیر نیست اما باید با کارشناسان خودمان هم در این مورد صحبت کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала