فوت تمامی ملوانان نفتکش ایرانی تائید شد

© Sputnik / Alexander Vilfفوت تمامی ملوانان نفتکش ایرانی تائید شد
فوت تمامی ملوانان نفتکش ایرانی تائید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی اطلاع داد: درحال حاضر شدت آتش و دود به حدی زیاد است که کشتی های امدادی مجبور شده اند کنار بکشند.

گزارش های رسیده حاکی از این است که کشتی سانچی در حال غرق شدن است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی اطلاع داد: در شرایط فعلی، به حدی شدت آتش و دود زیاد است که کشتی های امدادی مجبور شده اند کنار بکشند.
محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی که درحال حاضر در چین حضور دارد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، درباره آخرین وضعیت نفتکش سانچی، پس از فوران دوباره آتش ، درباره سرنوشت سرنشینان مفقود شده نفتکش نیز بیان داشت: با توجه به شرایط رخ داده، احتمال نجات آنها بسیار کاهش یافته است.
سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی درباره علت اصلی انفجار و فوران دوباره آتش گفت: علت اصل مشخص نیست، اما اکنون همه نفتکش را آتش و دود فرا گرفته و چیزی مشخص نیست به طوری که همه بخش های نفتکش 274 متری در حال سوختن است که با توجه به وضعیت فعلی، خطر غرق شدن نفتکش سانچی وجود دارد.
این مقام افزود: در شرایط فعلی، باید منتظر ماند تا شرایط نفتکش به حدی برسد که کشتی های امدادی بتوانند به آن نزدیک شوند.
یک منبع مطلع در شرکت ملی نفتکش ایران خبر فوت تمامی خدمه نفتکش سانچی را تایید کرد.
وی که در بندر شانگهای چین و در کمیته بحران حادثه نفتکش سانچی حضور دارد ضمن ابراز تاسف شدید تایید کرد: با انفجارهای گسترده امروز در نفتکش سانچی هیچ امیدی و امکانی برای باقی مانده خدمه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، با توجه به مهار نسبی آتش و کاهش دمای نفتکش سانچی، قرار بود گروه های امداد و نجات ایرانی، برای نجات و تعیین تکلیف 29 سرنشین باقی مانده صبح امروز وارد نفتکش شوند، اما انفجار و فوران دوباره آتش، همه معادلات را به هم ریخت به طوری که شعله های آتش، اجازه نزدیک شدن از فاصله یک هزار متری را نمی دهند.

سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی تحت عنوان «خداحافظ ای داغ بر دل نشسته؛ ۳۲ فرشته از دریا به ملکوت رفتند»، رسما غرق شدن نفتکش ایرانی دچار حریق شده در آب های چین را اعلام کرد و نوشت: سازمان بنادر و دریانوردی این مصیبت بزرگ را به بازماندگان جامعه دریایی کشور و هم میهنان عزیز تسلیت می گوید.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала