اختصاص مکانی هایی برای تجمعات مردمی در تهران

© Photo / Soheil Gargari اختصاص مکانی هایی برای تجمعات مردمی در تهران
اختصاص مکانی هایی برای تجمعات مردمی در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای شهر تهران امروز تصویب کرد مکان یا مکان‌هایی از سوی شهرداری برای برگزاری تجمعات اعتراضی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به کزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، امروز شورای شهر تهران خود را در قامت مجری اصل 27 قانون اساسی دانست و تصویب کرد مکانی در اختیار شهروندان قرار گیرد که در آن تجمع و اعتراض کنند. با تصویب این طرح، شورای پنجم نشان داد بیش از چیزی که تصور می شد به جنبه سیاسی خود اهمیت می دهد و به دنبال سیاسی کردن فضای مدیریت شهری است.
موافقان و مخالفانی که درباره این طرح صحبت کردند هم تندترین مسایل سیاسی را در موافقت یا عدم توافق بر سر اجرای این مسئله بیان کردند تا جایی که بخشی از جلسه به تشنج کشید و حسن رسولی عضو شورای شهر تهران که به عنوان مخالف سخن می گفت، برخی از سخنان احمد مسجدجامعی، طراح این طرح را توهین به خود تلقی کرد و گفت: "نباید اجازه داد با توجه به اینکه اعضا مکلف به رعایت شان و شخصیت شورای شهر هستند، توهین به اعضا صورت گیرد."
او پس از اعلام نظر خود و پیش از این که شورای شهر وارد در رای گیری برای کلیت طرح شود، به نشانه اعتراض، جلسه را ترک کرد. حتی او حاضر نشد در آسانسور شورای شهر به خبرنگاران بگوید به چه خاطر اینقدر از سخنان مسجدجامعی رنجیده است.
مسجدجامعی اما به عنوان طرح اصلی طرح اختصاص مکان یا مکانهایی برای تجمع، اعتراض و گفتگو به شهروندان، در ابتدا دلایل خود را بیان کرد. دلایلی که در صدر آن، اصل 27 قانون اساسی که به آزادی تجمعات و تظاهرات غیرمسلحانه تاکید کرده، قرار دارد.
در مخالفت با این طرح، رسولی گفته بود نباید شورای شهر از ناآرامی های اخیر "احساساتی" شود و کار ویژه نهادهای امنیتی و وزارت کشور را بر دوش بگیرد. در مقابل او، مسجدجامعی در سخنانش کنایه زد که: "عده ای که می گویند احساساتی نشوید، سوابق ما معلوم است و سوابق آنها هم معلوم است، تصویب این طرح، احساساتی شدن نیست."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала