وزیر کشور ایران: فقر در ایران دلایل تاریخی دارد

© Wikipedia / Masoud Bahadouriوزیر کشور ایران: فقر در ایران دلایل تاریخی دارد
وزیر کشور ایران: فقر در ایران دلایل تاریخی دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران با اشاره به اعتراضات در این کشور اعلام کرد: براساس آمار دقیقی که دستگاه‌های مسئول ارائه دادند حداکثر ۴۲ هزار نفر در این اعتراضات شرکت داشتند که جمعیت بالایی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا؛ عبدالرضا رحمانی‌ فضلی گفت: این اعتراضات طبیعی بوده و در همه کشورها وجود دارد. علت تداوم این اعتراضات در برخی استان‌ها و شهرهای کوچک نیز سطح تعامل و مدارای بالای نظام و نیروهای مسئول با مردم است چرا که در نظام جمهوری اسلامی مردم جایگاه بسیار بالایی دارند.

وزیر کشور ایران افزود؛ برخی کشورها، ایرانی مستقل و آزاد که توانسته بندهای وابستگی را بگسلد و دارای بیشترین نفوذ در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای است را تاب بیاورند و از همین‌رو می‌کوشند که برای آن مشکل ایجاد کنند. وی ادامه داد که جمهوری اسلامی امروز کشور تعیین‌کننده‌ای در عرصه بین‌المللی است اضافه کرد: دشمنان ما ۳۹ سال است که با تحریم و جنگ و انواع فشارها می‌کوشند که از این اثرگذاری و نفوذ در منطقه و جهان بکاهند.

رحمانی‌فضلی در بخش از سخنان خود با اشاره به اینکه فقر در ایران دلایل تاریخی دارد گفت: دولت تدبیر و امید در شرایط ویژه‌ای که تورم به بالای ۴۴ درصد و رشد اقتصادی به منفی ۶. ۸ درصد رسیده بود کشور را تحویل گرفت و امروز تورم به ۹ درصد و رشد اقتصادی در مقاطعی به ۱۰ و ۱۲ درصد هم رسید ضمن اینکه همه آمارها نشان از روند رو به جلو اقتصاد در ایران دارد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به واکنش ترامپ به اعتراضات اخیر در ایران گفت: رئیس‌جمهور امریکا مدعی شده که مردم ایران گرسنه و تشنه آزادی‌اند اما ترامپ باید بداند که مردم ایران از چشمه آزادی در انقلاب ۵۷ سیراب شدند و امروز از آن آزادی صیانت می‌کنند. آمریکا مجسمه دروغین آزادی را تنها به عنوان یک نماد بر سر منارها می‌خواهد و میانه‌ای با آزادی حقیقی ندارد و از این رو در امریکا به کرات شاهد اعتراضات گسترده مردمی به مسئولان امریکایی بودیم.

وی خطاب به ترامپ ادامه داد: ما با انقلاب اسلامی بت پوشالی شما را شکستیم و آزادی را برای همیشه به آغوش کشیدیم و لذا شما گرسنه‌تر و تشنه‌ترید به آزادی.

وی با بیان اینکه تعداد معترضین در ایران بسیار کم بودند گفت: براساس آمار دقیق تعداد معترضین در همه شهرها کمی بیش از ۴۲ هزار نفر بوده ضمن اینکه تداوم اعتراض‌ها به‌دلیل تعامل نظام با مردم و مدارای نیروها است.

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала