جایگزین‌های تلگرام

© Sputnikمسنجر تلگرام
مسنجر تلگرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو نرم افزار پیام رسان «سروش» و «آی گپ» جای تلگرام را خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مشرق»،با توجه به اختلالات و محدودیت‌های ایجاد شده برای تلگرام، دو نرم افزار پیام رسان «سروش» و «آی گپ»با امکانات مشابه تلگرام پیشنهاد می‌شود.

پس از آشوب‌ها و اغتشاشات تهران و چند شهر دیگر و سازماندهی این آشوب‌ها در بستر شبکه اجتماعی تلگرام، این سرویس با محدودیت‌هایی در داخل کشور مواجه شد. این محدودیت‌ها پس از آن اعمال شد که مدیریت تلگرام از همکاری با ایران برای مسدود کردن کانال‌هایی که دعوت به اغتشاش و آشوب می‌کنند، سر باز زد و مقامات کشور تصمیم گرفتند بر این پیام رسان، محدودیت‌هایی اعمال کنند.

با مختل شدن دسترسی به تلگرام، کوچ کاربران آن به نرم افزارهای جایگزین آغاز شد. نرم افزارهای متعددی از جمله «ویسپی»، « بی بی ام»، «واتس اپ»، «سروش»، «آی گپ» و چندین پیام رسان دیگر از جمله گزینه‌های موجود برای جایگزینی تلگرام هستند.

دو نرم افزار «سروش» و «آی گپ»، نزدیک ترین گزینه ها به تلگرام بوده و امکانات مشابه و در مواردی بیش از تلگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان ساخت کانال، گروههای کوچک و بزرگ، خصوصی، تماس صوتی، ارسال پیام صوتی، فایل های تصویری و… در این دو پیام رسان در اختیار کاربران قرار دارد. در بین این دو گزینه، «آی گپ» گرافیک نزدیکتری به تلگرام داشته و کاربران تلگرام به راحتی می‌توانند با آن کار کنند. همچنین «آی گپ» از نسخه وب یا دسکتاپ نیز پشتیبانی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала