داستان های ترسناک مرتبط با زلزله تهران

© Fotolia / Annaavموش
موش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در باره موش های آدمخوار تهران در فضای مجازی هشدار داده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم،ترس از زلزله تهران هنوز تن خیلی از تهرانی‌ها را می‌لرزاند، خیلی‌ها نیز با دامن زدن به شایعات، آتش این ترس را بیشتر می‌کنند، یک روز خبر از فعال شدن گسل‌های تهران بر اثر فعال شدن گسل ماهدشت می‌دهند و روز دیگر داستان‌های ترسناک‌تری را روایت می‌کنند.

در فضای مجازی هشدارهایی درباره موش‌های آدمخوار شنیده شد که پس از زلزله کابوس خواهند شد.

یکی از مهم‌ترین معضلاتی که در رابطه با اتفاقات بعد از زلزله مطرح است و می‌تواند یکی از فجیع‌ترین بخش‌های داستان زلزله تهران هم باشد، وجود جمعیت میلیونی موش‌های ساکن در لایه‌های زیرین زمین پایتخت است.

ماجرای موش‌های تهران که بتازگی به خاطر زلزله سر زبان‌ها افتاده به چند سال پیش بر می‌گردد. موش ها سال1950 میلادی و همزمان با ورود کالاهایی از کشور نروژ راهی تهران شدند و بسرعت زاد و ولد کردند. موش‌هایی که به گفته کارشناسان وزنشان حداقل 35 درصد بیشتر از همنوعان خود در دیگر شهرهای ایران است.

بدیهی است که عدد واحدی برای تعداد موش‌های تهران وجود ندارد اما سازمان جهانی بهداشت با توجه به برخی معیارها آماری را منتشر کرده است، به گواه این آمار در شهرهایی که موش‌ها جولان می‌دهند به اندازه هر انسان ده موش زندگی می‌کند.

در این آمارها تعداد موش‌ها از دو میلیون تا 50 میلیون متغیر بوده است اما تعداد موش‌های پایتخت ایران قطعا بیش از 40 میلیون است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала