دلیل آتش سوزی در تالاب میقان در اراک

© Sputnik / Denis Mukimovعلت آتش سوزی در تالاب میقان در اراک
علت آتش سوزی در تالاب میقان در اراک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اداره کل محیط‌زیست استان مرکزی گفت: آتش‌سوزی در تالاب میقان که از ساعات اولیه بامداد روز جمعه آغاز شده بود، ۵۰ هکتار از اراضی این زیستگاه طبیعی را طعمه خود کرد.

آتش سوزی وسیع در نیزارهای تالاب میقان + عکس - اسپوتنیک ایران
آتش سوزی وسیع در نیزارهای تالاب میقان + عکس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، معاون اداره کل محیط‌زیست استان مرکزی گفت: آتش‌سوزی در تالاب میقان که از ساعات اولیه بامداد روز جمعه آغاز شده بود، ۵۰ هکتار از اراضی این زیستگاه طبیعی را طعمه خود کرد.

رضا میرزایی اظهار داشت: حریق گسترده از ساعات اولیه امروز نیزارهای تالاب میقان را فراگرفت که باتوجه به تالابی و باتلاقی بودن منطقه، امکان اطفای حریق با ماشین های آتش نشانی بسیار سخت و مشکل بود.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی افزود: این آتش سوزی به دلیل وزش باد، خشک بودن و تراکم نیزار تالاب میقان، گستردگی پیدا کرد.

میرزایی بیان کرد: در نهایت با اعزام یک فروند هواپیمای آب پاش به منطقه و همکاری تمامی نیروهای محیط زیست، مدیریت بحران، منابع طبیعی و آتش نشانی، ساعت ۱۶ روز جمعه این آتش مهار شد.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در این حریق بیش از ۵۰ هکتار از اراضی تالاب میقان و نیزارهای این منطقه طعمه آتش شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала