شب گذشته تهران نخوابید +عکس، فیلم

© Sputnik / Somayeh Pasandideشب گذشته تهران نخوابید
شب گذشته تهران نخوابید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شب گدشته زلزله ای با قدرت 5.2 ریشتر پایتخت ایران را لرزاند.

به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته بر اساس اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 23:27 دقیقه زلزله ای به قدرت 5.2 ریشتر تهران را لرزاند و  باعث رعب وحشت در میان مردم منطقه شد.

این زلزله علاوه بر تهران، در شهرهای قم، قزوین، گیلان و اراک نیز احساس شده است. مرکز زمین لزره شب گذشته تهران که در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داد در سه کیلومتری ملارد در استان تهران و هفت کیلومتری مشکین دشت در استان البرز گزارش شده است. مردم بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه منازل خود را ترک کرده و تا پاسی از شب و برخی نیز تا صبح در خیابان ها بسر بردند.

سازمان مدیریت بحران و پیشگیری شهر تهران و سایر اورگان ها با تشکیل جلسه فوری به صورت آماده باش درآمده و پیش بینی های لازم را برای حوادث احتمالی صورت دادند.

سخنگوی مدیریت بحران و پیشگیری شهر تهران گفت: مردم باید همچنان هشدار باشند به این دلیل که تا کنون مشخص نیست این زمین لرزه پس لرزه بوده و یا پیش لرزه و امکان وقوع زلزله همچنان وجود دارد. زمین لرزهای خفیفی نیز پس از زمین لرزه شب گذشته باعث به لرزه درآمدن تهران شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز اعلام کرد: با هماهنگی با استانداری و وزارت کشور کلیه دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها در تهران به جز دستگاه‌های امدادی تعطیل شدند.

در این حادثه بازار شایعات در فضای مجازی داغ بوده و شایعات خیلی سریع در شبکه های مجازی پیچید و از این رو مسئولان در اولین اقدام از مردم خواستند که آرامش خود را حفظ کرده و خبرها و اطلاعیه ها را تنها از  طریق رسانه ملی پیگیری کنند و به شایعات توجه ای نداشته باشند.

در ساعات اولیه پس از وقوع زمین لرزه تهران، مردم برای آگاهی از وضعیت اقوام و خویشاوندان خود اقدام برقراری به تماس های تلفنی کردند که به دلیل حجم بالای این تماس ها اختلاتی بوجود آمد و این امر موجب شد که مسئولان از مردم خواستند تماس های تلفنی خود را کوتاه کنند. 

ترافیک شدید و ازدحام خودرها در پمپ بنزین های شهر یکی دیگر از مواردی بود که پس از وقوع زمین لرزه شب گذشته تهران به چشم می خورد.

در پی وقوع زمین لرزه نسبتا شدید در پایتخت ایران بسیاری از امکان ورزشی و سربسته که ایمنی لازم را دارند در شهرهای تهران و البرز در اختیار مردم قرار گرفت تا در این مکان ها اسکان یابند. 

​یکی از تصاویری که در فضای مجازی که بازدیدکنندگان بسیاری داشت، عروس و دامادی بودند که در شب عروسی خود تنها در خیابان های تهران حضور داشتند.

پخش زنده زمین لرزه تهران از شبکه دوم تلویزیون ایران و واکنش مجری این کفتگوی خبری یکی دیگر از مواردی بود که در شبکه های اجتماعی توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

​یکی از کاربران اینترنتی نسبت به ترافیک بوجود آمده پس از زمین لرزه تهران نوشت: قطعا خیلیامون به خاطر همین ترافیک وحشتناک دقایق بعد از زلزله میمیریم.

بسیاری از مردم تهران شب گذشته را در پارک ها به صبح رساندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала