اهدای جسد بسیاری از مردم ایران برای زندگی بخشی به هموطنان +عکس

© AP Photo / Hussein Mallaاهدای جسد بسیاری از مردم ایران برای زندگی بخشی به هموطنان +عکس
اهدای جسد بسیاری از مردم ایران برای زندگی بخشی به هموطنان +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به کمبود اجساد در دانشگاه ها بسیاری از تهرانی ها اجساد خود را اهدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، خبر اهدای اجساد ۳۳۰ تن از مردم ایران به شبکه های اجتماعی نیز رسیده است. با توجه به کمبود جسد در مراکز آموزشی و دانشگاهها، بسیاری از مردم ایران اجساد خود را پیش از مرگ اهدا کردند.

. چندی قبل دکتر احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اعلام رسمی از مردم خواست که برای اهدای اجساد به سازمان پزشکی قانونی کمک کنند. پس از اعلام شماره‌های تلفن از سوی این سازمان موج تماس گیرندگان از گروه‌های سنی و اقشار مختلف آغاز شد و بررسی‌ها نشان داد که اکثر تماس گیرندگان افراد تحصیلکرده جامعه هستند و گروه‌های سنی ۱۹ تا ۹۱ ساله را شامل می‌شوند. کمبود جسد یکی از مشکلات جدی دانشگاه هاست مهرماه امسال بود که رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور کمبود جسد را یکی از مشکلات جدی دانشگاه‌ها دانست و گفت: اجساد ناشناس و یا اجسادی که بعد از ٦ ماه کسی به سراغشان نیامده باشد، با کسب اجازه‌های قانونی به دانشگاه‌ها داده می‌شود، اما تعداد همین جسد‌ها هم خیلی کم است و نیاز دانشگاه‌ها را برطرف نمی‌کند. دکتر شجاعی در خصوص واردات جسد از خارج از کشور هم سخن گفت و اعلام کرد که سازمان پزشکی قانونی مذاکراتی دراین رابطه با پزشکی قانونی برخی از کشور‌ها انجام داده که هنوز نتیجه نداده است. گویا قرار بوده است دو شرکت دراین رابطه همکاری کنند که هنوز گزارشی به سازمان پزشکی قانونی اعلام نشده است بنا به اظهارات رئیس سازمان پزشکی قانونی هر شرکت و مجموعه‌ای که اعلام آمادگی کند این سازمان همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد. دکتر امین رادمنش مدیر بانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان درباره آمار متقاضیان اهدای جسد در کشور گفت: در دوماه گذشته 330 نفر از شهروندان در سراسر کشور ضمن تماس با این مرکز برای اهدای جسد اعلام آمادگی کرده‌اند.

Публикация от رکنا (@rokna.news) Дек 9 2017 в 11:07 PST

گفته شده است که اهدا جسد با اهدا عضو متفاوت است. در پروسه اهدای جسد، بسیاری از دانشجویان رشته پزشکی که قرار است در آینده دکتر ها و جراحان بزرگی شوند، اقدام به کالبدشکافی جسد می کنند که نیاز به رضایت خود شخص پیش از مرگ می باشد. با توجه به کمبود شدید دانشگاه ها به جسد، استقبال مردم از تمام اقشار خوب بوده است اما بیشترین اهدا کنندگان از قشر تحصیل کرده جامعه هستند. در پی فراخوان پزشکی قانونی، این ۳۳۰ نفر که رضایت دادند تا اجسادشان پس از مرگ به پزشکی قانونی اهدا شود‌، در فاصله سنی ۱۹ تا ۹۱ سال هستند.
نکته جالب توجه این است که حدود یک سوم از اهداکنندگان اهالی شهر تهران بودند.

گزارش اختصاصی #ذوالفقارکرمان از #اهدا_جسد در کرمان را در شماره 589 بخوانید.

Публикация от نشريه ذوالفقار كرمان (@zolfagharnews) Сен 28 2016 в 12:36 PDT

بسیاری از کاربران معتقدند که درست که اهدا جسد می تواند در آینده زندگی بخش بسیاری از مردم باشد اما تصمیم در این مورد بسیار سخت خواهد بود.

بسیاری از کاربران بر این عقیده اند که این حرکت که برای کمک به بشر در فضای علم می تواند بسیار موثر واقع شود نشان دهنده درک مردم برای پیشرفت علم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала