تکذیب خبر حمله به سفارت ایران در یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisتکذیب خبر حمله به سفارت ایران در یمن
تکذیب خبر حمله به سفارت ایران در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری صدا و سیمای ایران با انتشار خبری، حمله به سفارت ایران در صنعا پایتخت یمن را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صداوسیمای ایران از صنعا؛ منابع آگاه در صنعا موضوع حمله به سفارت ایران در صنعا را تکذیب کردند. در بیست و چهار ساعت گذشته اخباری از برخی منابع درباره حمله به سفارت ایران در صنعا منتشر شده بود.

خبرگزاری شین هوا دیروز طی گزارشی از صنعا ادعا کرده بود، ساختمان سفارت ایران در صنعا پایتخت یمن روز یکشنبه پس از آنکه در درگیری بین نیروهای جنبش انصارالله و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین این کشور با استفاده از تسلیحات سنگین هدف حمله قرار گرفت، به آتش کشیده شد.

خبرنگار شین هوا که مدعی بود در صحنه حاضر است، گزارش داد ساختمان سفارت ایران در صنعا پس از حمله با سلاح های سنگین آتش گرفت اما تاکنون مشخص نشده است که مسئول این حمله کدامیک از طرف ها بوده است.

پیش از این نیز شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا پایتخت یمن در اثر درگیری میان انصارالله یمن و حزب‌الموتمر که علی عبدالله صالح ریاست آن را بر عهده دارد دچار آتش‌سوزی شده است.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی  ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی  قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала