پیام عربستان به ایران برای پایان دادن به بحران یمن

© AP Photo / Hani Mohammedپیام عربستان به ایران برای پایان دادن به بحران یمن
پیام عربستان به ایران برای پایان دادن به بحران یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از پیغام سعودی‌ها به ایران برای پایان بحران یمن خبر داد و گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که عربستان از محاصره یمن دست بردارد و بمباران را متوقف کند تا بحران خاتمه یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، جواد کریمی قدوسی عضو مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به بحران یمن گفت: رژیم کودک کش آل سعود نزدیک به سه سال است که مردم مظلوم و بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشد و در این مسیر به هیچ قاعده و قانون بین المللی هم پایبند نیست.
وی افزود: اخیرا سعودیها از پنچ- شش طریق به ایران پیغام داده تا با مذاکره بحران یمن به پایان برسد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران افزود: از طرق مقامات کشورهای عمان، کویت، پاکستان، مصر و حتی در سفر اخیر پوتین به تهران این پیغام سعودیها منتقل شد.
کریمی قدوسی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت مظلوم و بی دفاع جهان و از جمله یمن بوده و اعلام کرد که عربستان باید از تمام محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن دست بردارد و کشتار بی دفاع مردم این کشور از طریق بمباران را متوقف کند.

وی تاکید کرد: با تحقق این شرط جمهوری اسلامی ایران، بحران یمن تمام می شود و این موضع، چیزی نیست جز دفاع ازملت مظلم یمن.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با اشاره به موقعیت سخت مردم یمن گفت: وضعیت بد مردم یمن به حدی است که قحطی در این کشور بیداد می کند اما عربستان هر روز مردم مظلوم را بمباران می کند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی  ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی  قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала