روحانی به پاریس سفر خواهد کرد

© Sputnik / Vataliy Belousov  /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی به پاریس سفر خواهد کرد
روحانی به پاریس سفر خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در پاریس از انجام سفر مکرون و لودریان به تهران خبرداد و گفت: دکتر روحانی نیز دسامبر برای شرکت در اجلاس آب و هوا به فرانسه سفر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ابوالقاسم دلفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت: سفر لودریان وزیر امور خارجه فرانسه که برای تاریخ 20 نوامبر تعیین شده بود به دلیل درخواست طرف فرانسوی مبنی بر سفر پیش‌‌بینی نشده ایشان به میانمار باهدف بررسی وضعیت حقوق بشر در آن کشور تغییر کرد و از طریق کانال‌های دیپلماتیک در حال گفت‌وگو هستیم که این سفر را هماهنگی کنیم، لذا سفر نه تعویق پیدا کرده است و نه لغو شده است.

به نقل از ایسنا؛ دلفی در خصوص سفر رییس جمهور فرانسه به تهران گفت: دکتر روحانی از ایشان دعوت کرده و در این میان از مسیرهای مربوطه در انتظار فرصت مقتضی هستیم که این کار انجام شود و تاریخ سفر رئیس جمهور فرانسه به تهران مشخص شود.

وی در پاسخ به سوال مجری فرانس 24 درباره اجلاس 12 دسامبر تغییرات آب و هوا در پاریس و دعوت مکرون از روحانی افزود: در این باره هم دعوت نامه را دریافت کرده ایم که به توجه به ضرورت هماهنگی های ضروری و فراوان سفرهای رئیس جمهور در حال بررسی هستیم.

سفیر ایران در پاریس در پاسخ به این سئوال که اگر سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه انجام شود، آیا ملاقات های دوجانبه هم انجام خواهد شد؟ گفت: طبیعی است اگر انجام شود ملاقات های حاشیه ای از ضروریات این گونه اجلاس‌ها است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала