اگر در تهران زلزله بیاید چه اتفاقاتی می افتد؟ +ویدئو

© Flickr / Franx'اگر در تهران زلزله بیاید چه اتفاقاتی می افتد؟ +ویدئو
اگر در تهران زلزله بیاید چه اتفاقاتی می افتد؟ +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقوع زلزله در تهران به عنوان یک شهر بزرگ علاوه بر خساراتی که خود او به این شهر خواهد زد، حوادث دیگری را نیز در پی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، کلیپی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن به پیش بینی حوادث پس از زلزله در صورت رخ دادن زلزله در تهران می پردازد.

این کلیپ توسط بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته شده است. به گفته کارشناسی زمین لرزه، احتمال وقوع زلزله در تهران حتمی است و مسئولین باید پیش ازین اقدام به فکر پیشگیری از خسارات وارده زمین لرزه بر این شهر باشند. 

اگر در تهران زلزله ای به قدرت ۶.۷ ریشتر بیاید، در روز اول ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان ها خراب شده و تلفات جانی بین ۴۰۰ هزار تا ۱.۴ میلیون نفر بهمراه دارد. میلیون ها نفر نیز زخمی خواهند شد. بعلت وجود بافت فرسوده در مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۷ تهران، این مناطق جزو آسیب پذیرترین مناطق تهران خواهند بود که بعلت ریزش ساختمانها امکان کمک و امدادرسانی هم کم خواهد بود. خسارت ثانویه که ممکن است تلفات بیشتری به همراه داشته باشد مربوط به زمان پس از زلزله است چرا که سیستم خودکار قطع برق و آب و گاز آنی در هنگام زلزله‌ در تهران وجود ندارد. به همین دلیل جان بسیاری از افراد بعلت آتش سوزی و انفجار در خطر خواهد افتاد.

بسیاری از کاربران معتقدند که باید نسبت به مقاوم سازی ساختمان ها و ایجاد سیستم خودکار قطع برق کاری انجام شود چرا که زلزله هیچ گاه خبر نمی دهد. به گفته آنان حالا که از وقوع زلزله و خسارات آن مطلع هستیم مسئولین باید نسبت به پیشگیری از خسارات زلزله اقدامی انجام دهند، زیرا در هنگام وقوع زلزله در تهران، بعلت پایتخت بودن آن کل ایران با معضل جدی روبرو خواهد شد.

روز یکشنبه 21 آبان ماه در ساعت 21:48 دقیقه زلزله ای شدید با قدرت 3.1 ریشتر در استان کرمانشاه در غرب و مرز این کشور با عراق به وقوع پیوست که تا کنون منجر به کشته شدن530 نفر و مجروح شدن بیش از 7817 تن در مناطق زلزله شده است

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала