آتش جاویدان ایران

© AFP 2023 / Sonny Tumbelakaآیین آتش پرستی
آیین آتش پرستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در زمینه ناآرامی های منطقه، جایی آرامش بخش است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله کامیل نادروویچ آیسین، کارشناس دینی، خبرنگار و عکاس روسیه، جمهوری اسلامی ایران در کنار همسایگان ناآرام خود، عراق،کردستان ترکیه،قره باغ کوهستانی، افغانستان و پاکستان که مثل آتشی زیر دود می ماند، کشوری آرام و ساکت است. تصورات در اینباره که تمام زنان ایرانی خود را با چادرهای سیاه از سر تا نوک پا می پوشانند و مردان بهر شکل ممکن از در مخالفت با آنها برمی خیزند بدور از واقعیت است.

بدون شک اسلام تعیین کننده خیلی چیزها در ایران است اما نه همه چیز.

به عنوان مثال ایرانی ها هنوز میراث زرتشتی را در کشور خود محفوظ نگه می دارند. مرکز سمبولیک  زرتشتی حاضر — آتشکده یزد است  که در سال 1999 در فهرست یادبودهای ملی ایران گنجانده شد. آتشکده در سال 1934 با سرمایه پارسیان هند ساخته شد. اما آتش جاویدان این آتشکده بیش از 1500 سال عمر دارد.

مطابق با بعضی از ارزیابی ها، تقریبا 50 هزار زرتشتی در ایران زندگی می کنند. در زمان اسلامی شدن ایران، آتش پرستان به زور به اسلام گرویدند زیرا در غیراینصورت مرگ در انتظار آنها بود. افت رواج دین زرتشتی سالهاست که ادامه دارد، با وجود این هنوز زنده است. در ایران معاصر، زرتشتیان نباید هر لحظه نگران جان خود باشند. اما استخدام در ادارات دولتی برای آتش پرستان کار ساده ای نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала