گفتگوی شاهدان عینی با اسپوتنیک در مورد زمین لرزه غرب ایران

© AFP 2023 / Pouria Pakizeh/ISNAگفتگوی شاهدان عینی با اسپوتنیک در مورد زمین لرزه غرب ایران
گفتگوی شاهدان عینی با اسپوتنیک در مورد زمین لرزه غرب ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز یکشنبه 21 آبان ماه در ساعت 21:48 دقیقه زلزله ای شدید با قدرت 7.3 ریشتر در استان کرمانشاه در غرب و مرز این کشور با عراق به وقوع پیوست که تا کنون منجر به کشته شدن 350 نفر و مجروح شدن بیش از 4000 تن در مناطق زلزله شده است.

زمین لرزه ای که غرب ایران ویران کرد +فیلم - اسپوتنیک ایران
زمین لرزه ای که غرب ایران را ویران کرد + فیلم
برخی از شاهدان عینی در گفتگو با اسپوتنیک مشاهدات خود را از این زمین لرزه در میان گذاشتند.

مجید در گفتگو با اسپوتنیک گفت: از سرکار برگشته بودم و روی تخت در حال استراحت کردن بودم، که ناگهان احساس کردم تخت حرکت می کند، اول فکر کردم که خیالاتی شدم و وقتی به سقف نگاه کردم متوجه حرکت لوسترها شدم. سریع از اتاق خارج شدم صدای داد و فریاد همسایگان را شنیدم که با سرعت از ساختمان خارج می شدند. سریع دختر 5 ساله ام را بغل کردم و با همسرم از پله ها پایین آمدیم. شدت تکان ها به حدی بود که در راه پلهای ساختمان حرکت بعضا سخت بود.

اخبار لحظه به لحظه زلزله در غرب ایران - اسپوتنیک ایران
اخبار لحظه به لحظه زمین لرزه در غرب ایران/ قربانیان زلزله غرب ایران به ۴۰۰ نفر رسید
شبنم نیز که اهل سرپل ذهاب است و در دانشگاه کرمانشاه مشغول به تحصیل می باشد، گفت: پس از این حادثه سریعا با خانواده خود که ساکن سرپل ذهاب هستند تماس گرفتم، پس از چند بار تلاش موفق با گفتگو با آنها شدم. وی گفت خوشبختانه در هنگام وقوع زلزله آنها در منزل نبودند ولی به گفته آنها در مقابل چشمانشان دو ساختمان فرو ریخت.

محمد یکی دیگر از دانشجویان اهل سرپل ذهاب که در کرمانشاه ساکن است گفت؛ مشغول درس خواندن یودم که همه چیز شروع به تکان خوردن کرد به طوری که تلویزیون و مجسمه هایی که بر روی میز قرار داشتند به زمین افتادند. وی گفت من نیز با سر صدایی که شنیدم سغی کردم سریع از خانه خارج شوم. مردم همگی سرآسیمه در کوچه و خیابان بودند که آنجا بود متوجه زمین لرزه ای شدیم که غرب ایران را به لرزه درآورده. 

وی درباره یکی از از دوستان خود گفت که نمی توانست با خانواده خود در سرپل ذهاب تماس بگیرد و احتمال دارد که در زیر اوار مانده باشند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала