محبوبیت کسب مدال توسط بانوی ۸۱ ساله ایرانی در مسابقات دو و میدانی چین +عکس

© REUTERS / Damir Sagoljمحبوبیت کسب مدال توسط بانوی ۸۱ ساله ایرانی در مسابقات دو و میدانی چین +عکس
محبوبیت کسب مدال توسط بانوی ۸۱ ساله ایرانی در مسابقات دو و میدانی چین +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانوی ۸۱ ساله اهل شیراز در مسابقات دو و میدانی موفق به کسب یک مدال طلا و یک نقره شد.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا در شبکه های اجتماعی نام بانو "فاطمه حشمتی" بسیار پرطرفدار شده است چرا که او در سن ۸۱ سالگی توانست در مسابقات دو و میدانی در کشور چین شرکت کند و از رقیبان خود پیشی بگیرد.

با نگاهی به شرکت کنندگان این مسابقه می توان مشاهده نمود که رقیبان او حداقل ۱۰ یا ۲۰ سال از او جوانتر بوده اند اما او با پشتکار خود توانست ۱ مدال طلا و یک نقره کسب نماید.
او پیشتر در رابطه با انگیزه اش از حضور در این مسابقات گفته بود:
"بخشی از انگیزه من از ورزش‌کردن برای سلامتی خودم است. بخش دیگری از انگیزه‌ام به خاطر این است که همه پیرمردها و پیرزن‌ها مرا ببینند و یاد بگیرند که می‌شود در این سن و‌ سال هم ورزش کرد. حتی جوان‌ها هم باید از من یاد بگیرند که ورزش را هیچ وقت فراموش نکنند. برخی افراد در سن ‌و ‌سال من توانایی دارند ورزش کنند که به آنها می‌گویم مثل من باشند. برخی دیگر هم که توانایی ورزش‌کردن ندارند،‌ به آنها یاد می‌دهم که لب تخت بنشینند و برخی حرکات ورزشی را انجام دهند."

. #فاطمه_حشمتی که سال‌هاست در #شیراز فعالیت ورزشی خود را به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌کند، برای چندمین‌بار به مسابقات برون‌مرزی اعزام شده است. انگیزه بالای این بانوی ایرانی در ٨١ سالگی حتی تعجب و البته تحسین چینی‌ها را به همراه داشته و در داخل نیز انتشار تصویر و خبر فاطمه حشمتی مورد توجه قرار گرفته است. فاطمه حشمتی از مسابقات بین‌المللی چین می گوید: این رقابت‌ها که برای پیشکسوتان و سالمندان برگزار می‌شد، در ٢ ماده ٥ کیلومتر پیاده‌روی و یک کیلومتر دو بود. اکثر شرکت‌کنندگان در این مسابقه در رده‌های سنی ٣٠ تا ٥٠‌ سال بودند و من هم با یک خانم چینی در رده ‌سنی ٨٠‌ سال رقابت می‌کردم. در خط شروع مسابقه نزدیک به ٣٠ نفر حضور داشتند اما نتایج به تفکیک رده‌های سنی مختلف جداگانه اعلام می‌شد. آن خانم چینی که البته از من جوان‌تر بود، مدال طلا را گرفت و من هم نقره گرفتم. من نمی‌دانستم که این خانم چینی رقیب من محسوب می‌شود، وگرنه شاید می‌توانستم از او جلو بزنم. البته یک مدال طلای دیگر هم آوردم وی با بیان اینکه از چه زمانی ورزش را آغاز کرده افزود: من از زمان کودکی به پیاده‌روی و رشته دو علاقه‌مند بودم. حتی زمان جنگ که در آبادان بودم، در یک ورزشگاه فوتبال که آن‌جا بود، تمرین می‌کردم. بعد از آن هم که به شیراز آمدم، هر زمان که توانستم، به پیاده‌روی و ورزش پرداختم. یک ‌روز که در پیست می‌دویدم، یک خانمی مرا صدا زد و پرسید که ورزشکار هستید؟ آن‌جا بود که مرا به یک باشگاه دعوت کرد و الان ٢٥‌سال است که به باشگاه می‌روم. بعد از گذشت یک هفته که به باشگاه رفته بودم، به یک مسابقه در زنجان رفتم. همان موقع که جوان‌تر هم بودم، تماشاگران حاضر به من می‌گفتند که آرام‌تر برو چون می‌ترسیدند برای من اتفاقی بیفتد. اعزام بین‌المللی هم در این سال‌ها داشته‌ام و قبل از این یک‌بار در مالزی مدال طلا گرفتم. حتی در دوی ماراتن ١٠ کیلومتر شرکت کردم. وی به کسانی که در این سن و‌ سال هستند و خانه‌نشین شده‌اند، گفت: بخشی از انگیزه من از ورزش‌کردن برای سلامتی خودم است. بخش دیگری از انگیزه‌ام به خاطر این است که همه پیرمردها و پیرزن‌ها مرا ببینند و یاد بگیرند که می‌شود در این سن و‌ سال هم ورزش کرد. حتی جوان‌ها هم باید از من یاد بگیرند که ورزش را هیچ وقت فراموش نکنند. برخی افراد در سن ‌و ‌سال من توانایی دارند ورزش کنند که به آنها می‌گویم مثل من باشند. برخی دیگر هم که توانایی ورزش‌کردن ندارند،‌ به آنها یاد می‌دهم که لب تخت بنشینند و برخی حرکات ورزشی را انجام دهند

Публикация от روزنامه خبرجنوب (@khabarnewspaper) Окт 17 2017 в 6:55 PDT

بسیاری از کاربران با ابراز علاقه به این بانو و موفقیت او عنوان کردند که او به شایستگی توانست جمله "خواستن توانستن است" را اثبات کند. بسیاری از کاربران با تحسین او از خدا برای او طول عمر و سلامتی آرزو کردند.
بعضی از کاربران شیرازی نیز با نگاهی طنز آمیز عنوان کردند که این بانو اثبات کرد که مردم شیراز بسیار زرنگ و کاری هستند و صفت کم کار برای آنان شایسته نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала