تولید قاشق چایخوری تقویت کننده ایمنی بدن انسان در ایران

اشتراک
پژوهشگران ایرانی به منظور تولید بهینه دمنوش‌ها در اجرای یک طرح ابداعی قاشق حاوی گیاهان دارویی عرضه کردند که به گفته آنها این محصول از خواص پروبیوتیک برخوردار است.

به گزارش اسپوتنیک، بهروز مرادی، مجری طرح «قاشق سینرژیک» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر تقویت سیستم ایمنی بدن،‌ اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های گوارشی به دلیل از بین رفتن سیستم ایمنی بدن بروز می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: تحقیقات علمی نشان می‌دهد استفاده همزمان از پروبیوتیک‌ها و گیاهان دارویی اثرات بیشتری برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان دارد، از این رو به این مواد محصولات «سینرژیک» می‌گویند.
مرادی از اجرای تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و یادآور شد: بر این اساس طرح "قاشق دمنوش سینرژیک" را در دستور کار قرار دادیم.
مجری طرح، قاشق سینرژیک را محصولی با کاربرد ساده متشکل از گیاهان سلامت بخش دانست و اظهار کرد: این قاشق علاوه بر گیاهان دارویی حاوی باکتری‌های پروبیوتیک است و به دلیل خواص درمانی در گروه غذاهای فراسودمند قرار گرفته است.
مرادی، با بیان اینکه تکنولوژی این محصول توسط طب سنتی چین آغاز شد، ادامه داد: تیم تحقیقاتی ما پس از انجام مطالعاتی موفق به بومی‌سازی این محصول بر طبق طب بوعلی شد.
وی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و توضیح داد: گیاهان این دمنوش در قالب قاشق یکبار مصرف قابل‌تجزیه بسته‌بندی شده و در این قاشق از شیرین کننده‌های طبیعی استفاده شده است و فاقد قندهای مضر است.
به گفته وی، این قاشق حاوی نعناع فلفلی، آویشن شیرازی، زیره سبز، زنیان، بادرنجویه، رازیانه، دارچین، گیاه استویا به عنوان شیرین‌کننده طبیعی و باکتری پروبیوتیک مقاوم به حرارت است.
این محقق ایجاد طراوت و نشاط، بالا بردن سطح انرژی بدن، بهبود سوخت و ساز بدن، افزایش چربی‌سوزی، بالا بردن ایمنی بدن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن نظیر چربی خون، قند خون، سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌ها را از مزایای این محصول نام برد.
وی پاک‌سازی روده‌ها و بهبود مشکلات گوارشی کودکان، درمان یبوست و سندرم روده تحریک‌پذیر و جلوگیری از پیری زودرس را از دیگر مزایای این قاشق دمنوش ذکر کرد و گفت: علاوه بر آن این محصول در جذب بهتر مکمل‌ها و ویتامین‌ها مؤثر خواهد بود.
مرادی، جنس این قاشق را پلیمرهای گیاهی دانست و اضافه کرد: در این قاشق کاغذ تی‌بگ حاوی گیاهان دارویی است که با قرار دادن آن در لیوان آب داغ و هم‌زدن آن محتوای این قاشق و تی‌بگ به آب اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: این محصول با ۴ فرمولاسیون ویژه عرضه شده است.
این محصول با همکاری حامد فراهانی به مرحله تولید رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала