آمادگی تهران برای کمک به عراق برای کنترل مرزهای این کشور

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeآمادگی تهران برای کمک به عراق برای کنترل مرزهای این کشور
آمادگی تهران برای کمک به عراق برای کنترل مرزهای این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر باقری گفت: ایران عراق یکپارچه و واحد را به رسمیت می‌شناسد و هیچگونه حاکمیتی برای احزاب و گروه‌ها در شمال عراق قائل نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در نشست خبری با رئیس ستاد ارتش عراق گفت: بنده پیروزهای ارتش و ملت عراق و پاکسازی این کشور از لوث وجود تروریست‌های تکفیری را تبریک می‌گویم و در دیداری که با رئیس ستاد ارتش عراق داشتم بر ادامه حمایت‌های بی‌دریغ ایران از دولت، ارتش، هشت‌والشعبی و حاکمیت عراق تاکید کردند.

وی ادامه داد: دو کشور مواضع مشترکی در عدم پذیرش همه پرسی در شمال عراق دارند و ما تغییر جغرافیای عراق و جدا شدن بخشی از این کشور را مورد قبول نمی‌دانیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، عراق یکپارچه و واحد را به رسمیت می‌شناسد و مرزهای مشترک ایران با عراق همانطور که نخست‌وزیر عراق گفت مرزهای قانونی کنونی است و ما هیچ حاکمیتی را برای احزاب و گروه‌ها در شمال عراق قائل نیستیم و این موضوع مورد نظر نیروهای مسلح دو طرف است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: دوستان عراقی ما فردا قرار است از مرزهای مشترک دو کشور از سمت ایران بازدید کرده و ما آمادگی خود برای هرگونه همکاری اعلام کردیم.

در ادامه عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق گفت: ما در این دیدار درباره همکاری نظامی بین دو کشور و هماهنگی‌های لازم در این شرایط بحرانی و حساس و همچنین تامین مرز دو کشور صحبت کردیم و امیدواریم به یکسری توافقت درباره امنیت مرزها و همچنین مبادله اطلاعات و هماهنگی برسیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала