مسافرین به ایران، بیشتر از کدام کشورها می آیند؟

© Photo / Kamyar Adlبیشترین مسافرین به ایران ، اهل کدام کشورند؟
بیشترین مسافرین به ایران ، اهل کدام کشورند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از اوایل سال جاری دومیلیون و 159 و 882 نفر به ایران مسافرت کرده اند .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، عبدالرضا مهاجری‌نژاد ، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری اعلام کرد: از اول امسال تا ماه پنجم، ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۸۲ نفر به ایران سفر کردند که به ترتیب مسافران عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، ایرانیان مقیم خارج و در ادامه مسافرانی از بحرین، کویت، هند، چین، آلمان، لبنان، فرانسه، ایتالیا، عمان و گرجستان بیشترین سهم را از بازار گردشگری ایران در پنج ماه نخست امسال دارند.
این مقام خاطر نشان کرد: سال گذشته در زمان مشابه، دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۲۲ نفر به ایران سفر کرده بودند که مقایسه این آمارها از ۱.۱ درصد کاهش سفر در پنج ماه نخست امسال حکایت دارد.
روند کاهشی آمارها نسبت به سال گذشته به علت تشدید تنش‌های سیاسی عربستان با ایران بوده و در سه ماه نخست امسال نیز ورود گردشگران خارجی به نسبت سال گذشته ۵.۱ درصد کاهش داشت، اما اکنون فاصله آمارها کمتر شده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری به این پرسش که آیا این آمارها و تعیین رتبه برای کشورهایی مثل عراق، آذربایجان و افغانستان صرفا بر اساس سفر گردشگران است و یا گروه های دیگری را در برمی گیرد؟ پاسخ داد: قطعا بخشی از مسافرت ها به انگیزه کار، تجارت و درمان انجام می شود، اما چون این مسافران ماندگاری زیادی دارند و از خدمات و محصولات گردشگری نیز استفاده می کنند، طبق تعریف سازمان جهانی جهانگی جزو گردشگران به حساب می آیند.
او همچنین درباره آخرین وضعیت سفر گردشگران آمریکایی به ایران، گفت: در پنج ماه نخست امسال ۷۲۷ گردشگر آمریکایی به ایران سفر کردند، درحالی که سال پیش و در زمان مشابه تعداد آن ها ۲ هزار و ۳۴۴ نفر بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала