حذف دوباره اپلیکیشن های ایرانی توسط شرکت اپل +عکس

© AP Photo / Vincent Yuحذف دوباره اپلیکیشن های ایرانی توسط شرکت اپل +عکس
حذف دوباره اپلیکیشن های ایرانی توسط شرکت اپل +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اپل دوباره حذف اپلیکیشن های ایرانی را از سر گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، اپلیکیشن های ایرانی مجددا از اپ استور کمپانی اپل حذف شدند. این خبر واکنش های بسیاری را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

#APPLE وزیر ارتباطات دولت دوازدهم نسبت به اقدام جدید اپل در زمینه‌ی حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور واکنش نشان داد. در طول هفته گذشته اپل اقدام به حذف برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور کرد و اپلیکیشن‌هایی همچون دیجی‌کالا، علی‌بابا، دلیون و تخفیفان را از دسترس خارج کرد که در چند پست قبل این خبر را منتشر کردیم اپل پس حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور توضیح داد: ما از این پس قادر نیستیم نرم‌افزار شما را در اپ استور پشتیبانی کنیم. بر اساس قوانین و مقررات تحریم که توسط ایالات متحده آمریکا وضع شده است، اپ استور به هیچ وجه نمی‌تواند میزبان برنامه‌هایی باشد که سازندگان آن‌ها به کشورهای تحریم‌شده مرتبط هستند. این اقدام اپل ظاهرا در راستای سیاست‌گذاری‌های رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ است. در پی این اقدام شرکت اپل، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد. متن پیام وی به این شرح است: یازده درصد سهم بازار گوشی های ایران متعلق به اپل است.احترام به حقوق مصرف کننده امروز یک اصل است که اپل رعایت نکرده.حذف اپ ها را پیگیری حقوقی میکنیم. ➖➖➖➖➖ #شاپرک#اپ#اپلیکیشن#دیجیکالا#تخفیفان#آذری_جهرمی#جهرمی#اپل#آیفون#اپ_استور#آمریکا#تحریم#دولت#استارتاپ#تبلیغ#تبلیغات#اینستا#اینستاگرام#تکنولوژی#فناوری#هوشمند#گجت#تلگرام#کانال#ویتک#ایران ➖➖➖➖➖ 🔴خبرهای متفاوت و هیجان انگیز از دنیای فناوری و تکنولوژی را در کانال تلگرام ما بخوانید و ببینید!لینک کانال تلگرام در بیو همین پیج میباشد.🔴 ➖➖➖➖➖ ‎

Публикация от وُیتِـک| رسانه دانش و تکنولوژی (@voytek.it) Авг 24 2017 в 4:15 PDT

در همین رابطه گفته شده است که برنامه ‌نویسان ایرانی قصد آپلود اپلیکیشن دارند با پیامی مواجه می‌شوند که به آنها می ‌گوید دیگر قادر به بارگذاری محتوا و اپلیکیشن نیستند. بدین ترتیب می توان استنباط کرد که توضیح اپل به کاربران ایرانی این است که اپ استور برای کشور ایران در دسترس نیست. این مسئله پس از اقدامات و تحریمات جدید آمریکا در ماههای اخیر دوباره از سر گرفته شده است و به همین دلیل ما در حال حاضر قادر به پذیرش اپلیکیشن شما نیستیم.
با این تفاسیر هنوز مشخص نیست که آیا همه اپلیکیشن‌ های ایرانی از اپ استور برداشته می‌شوند یا نه.
وزیر جدید جوان ارتباطات و فن آوری نسبت به اقدام جدید کمپانی اپل واکنش نشان داد. وی معتقد است که این کمپانی علی رغم اینکه ۱۱ درصد از بازار ایران را به خود اختصاص داده است اما به حقوق مصرف کننده احترام نگذاشته است و حتما این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

آیا #اپل میخ اول طابوت #استارتاپ های حوزه ی آی‌تی در ایران را زد؟ از چند روز قبل #اپل به دلایلی که هنوز بیان نشده اقدام به حذف #اپلیکیشن هایی که توسط #برنامه_نویس های #ایرانی طراحی شده اند کرد اقدام به حدی غیر منطقی و غیرمنصفانه بود تا جایی که #آذری_جهرمی وزیر جوان #ارتباطات ایران هم به آن واکنش نشان داد اپل ابتدا #تخفیفان و #کسب_و_کار های متوسط را از #اپ_استور حذف کرد ولی امروز با حذف #اسنپ نشان داد سیاست های غلط آن ها دامن گیر #استارتاپ های #یونیکورن ایرانی هم شده در حال حاضر فضای سردرگمی و سرگیجه در #تهران حکم فرماست سابقاً مارکت #سیبچه یک #مارکت تخصصی اپلیکیشین های #آیفون بود که گفته میشود آن هم به دستور #اپل فاقد اعتبار شده است فضای نوپای #کسب_و_کار اینترنتی و #کارآفرینی در ایران نیازمند #حفاظت و #عقلانیت هست و ظاهراً برقراری این حفاظت برای مسئولین کشور هم اکنون #چالش برانگیز تر شده است #کارآفرین #کار_آفرین #کار_آفرینی متن از: #محمدعلی_میلانی_صدر #محمدعلی‌میلانی‌صدر

Публикация от rarekenspeckle (@rarekenspeckle) Авг 24 2017 в 10:43 PDT

بسیاری از کاربران این حرکت غیر منصفانه اپل را محکوم کرده و معتقدند که ایرانی ها گوشی های این کمپانی را حتی گرانتر از کشورهای دیگر تهیه می کنند و کمپانی اپل باید در مقابل آنها مسئول می بود. همچنین بعضی از کاربران علت روی آوردن کاربران گوشی اپل را فقط چشم روی هم چشمی عنوان کردند و معتقدند که نه تنها برتری بالاتری نسبت به اندرویید ندارد بلکه سیاست های انحصاری این کمپانی با مفهوم آزادی در جهان در تناقض است.
بسیاری از کاربران نیز برای وزیر جوان فن آوری اطلاعات آرزوی موفقیت کردند و واکنش و پیگیری او را به جا عنوان کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала