سیاستمدار ایرانی خواستار انتشار فهرست دقیق اموال و دارایی روحانی و خانواده‌اش شد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiاسامی هفت وزیر کابینه روحانی مشخص شد
اسامی هفت وزیر کابینه روحانی مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمد توکلی، سیاستمدار اصولگرای ایرانی طی نامه‌ای از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران تقاضا کرد فهرست دقیقی از اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندانتان را برای اطلاع عموم مردم در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و آنرا به صورت متناوب به روز کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایلنا، در بخشی از نامه احمد توکلی، رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد موسوم به دیده‌بان شفافیت و عدالت خطاب به روحانی گفته می شود:"اولین گام در پیشگیری مؤثر از فساد، شفافیت و ایجاد امکان نظارت عمومی است. لذا بنا بر تجربه بیش از ۶۰ کشور جهان، فهرست دقیقی از اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندانتان را برای اطلاع عموم مردم در اختیار رسانه‌ها قرار دهید و آنرا به صورت متناوب بروز نمایید. ذیل این فهرست نیز به مردم ضمانت بدهید که اگر کسی چیزی بیش از آنچه را که اعلام نموده‌اید در مجموعه دارایی‌های شما شناسایی کرد، اولاً اموال شناسایی شده را بدون کم و کاست به همان فرد می‌بخشید و ثانیاً از سمت خود استعفا داده و هرگز به ساحت مسئولیت‌های دولتی و عمومی باز نخواهید گشت.
از همین امروز تمام مناصب و منافع خود در بخش خصوصی را واگذار کنید و برای اجتناب از فساد «درهای چرخان» ضمانت بدهید که حداقل تا دو سال پس از وزارت، به فعالیت‌های رده‌ بالا (عضو هیأت مدیره یا مدیرعامل) در بخش خصوصی (به‌ویژه در حوزه مرتبط با مسئولیت دوره صدارت) مشغول نخواهید شد. این کار در کشورهای موفق در مبارزه با فساد به شکل قانونی و الزامی رایج است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала